پیش‌بینی وضع هوا و اطلاعیه تعطیلی مدارس؛ مدارس کدام استان‌ها فردا غیرحضوری شد؟

۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۲۱:۴۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۲۱۷
پیش‌بینی وضع هوا و اطلاعیه تعطیلی مدارس؛ مدارس کدام استان‌ها فردا غیرحضوری شد؟

با توجه به برودت و سرمای شدید در نواحی مختلف کشور، مدارس ابتدایی برخی استان‌ها برای فردا دوشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در برخی مناطق تعطیل و یا غیرحضوری شد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز برای قالب مناطق کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود افزود: بیشینه بارش در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز در استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی نقاط از سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی، شاهد بارش برف خواهند بود.

ضیاییان گفت: دوشنبه (۷ اسفند) در نوار غربی و جنوب کشور بارش کاهش می‌یابد و در سایر مناطق بارش برف و باران ادامه می‌یابد. عمده بارش در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. همچنین در این روز بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی افزود: سه‌شنبه (۸ اسفند) در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین در غرب سواحل دریای خزر و نیز برخی مناطق شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد.
 رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه (۹ اسفند) با تقویت سامانه بارشی به تدریج بارش برف و باران کل کشور به جز شمال شرق را فرا می‌گیرد و برای پنجشنبه(۱۰ اسفند) به جز مناطقی از غرب و جنوب کشور، در سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه دارد.

مدارس کدام استان‌ها روز دوشنبه ۷ اسفند تعطیل است؟

بر همین اساس و با توجه به برودت و سرمای شدید در نواحی مختلف کشور، مدارس ابتدایی برخی مناطق مجازی و غیر حضوری شد:

فردا مدارس شهرستان کوهرنگ غیرحضوری است

فعالیت آموزشی سایر مدارس استان چهارمحال و بختیاری از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

مدارس فیروزکوه فردا مجازی شد

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: به دلیل بارش برف مدارس شهرستان فیروزکوه در همه مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه در نوبت صبح غیرحضوری است.

مدارس ابتدایی البرز فردا غیرحضوری شد

معاون عمرانی استاندار البرز گفت: مهد‌های کودک و پیش دبستانی در سطح استان فردا به علت برودت هوا تعطیل و مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی به دلیل بارش برف و برودت هوا در روز دوشنبه ۷ اسفندماه در استان غیرحضوری شد.

کدام مدارس گلستان فردا غیرحضوری شد؟

بر اساس اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان به دلیل سدن بارش برف و برودت هوا برخی از مدارس گلستان فردا غیرحضوری شد. در شهرستان گرگان فقط مدارس روستا‌های زیارت و شاهکوه سفلی مجازی خواهد بود.

در شهرستان علی آباد کتول مدارس دهنه زرین گل عبارتند از مدارس روستا‌های میان رستاق، خاک پیرزن، زرین گل، سیاه رودبار، شیرین آباد و همچنین مدارس روستای محمدآباد کتول غیرحضوری است.

در شهرستان رامیان فقط شهر رامیان و روستا‌های کوهستانی غیرحضوری است.

در شهرستان آزادشهر فقط شهر نوده خاندوز و بخش چشمه ساران غیرحضوری است.

در شهرستان گالیکش همه مدارس غیرحضوری و به صورت مجازی خواهد بود.

در شهرستان کلاله مدارس ابتدایی و متوسطه اول به صورت مجازی خواهد بود.

در شهرستان مراوه تپه فقط کلیه مدارس بخش گلی داغ به صورت غیرحضوری است.

در شهرستان مینودشت، فعالیت کلیه مدارس شیفت صبح مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در نقاط کوهستانی مسیر‌های دوزین و قلعه قافه غیرحضوری است.

شهرستان گنبد کاووس فقط مدارس ابتدایی شهر گنبدکاووس نوبت صبح مجازی خواهد بود.

در شهرستان کردکوی فقط روستای حاجی آباد کوه‌پایه به صورت غیرحضوری است.

فعالیت سایر مدارس استان به صورت حضوری و طبق روال عادی خواهد بود.

مدارس زنجان و یزد غیرحضوری شد

اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان اعلام کرد: با توجه به برودت شدید هوا فعالیت حضوری شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی و کودکستان‌های اول و دوم استان و مدارس استثنایی (در هر سه مقطع)، فردا به‌شکل مجازی پیگیری خواهد شد.

ستاد مدیریت بحران استان یزد نیز اعلام کرد: آموزش حضوری مدارس ابتدایی استان یزد به جز شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و مروست، به علت برودت هوا فردا تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

غیر حضوری شدن مدارس قم

به دلیل بارش برف و باران و برودت هوا، مدارس استان قم در تمامی مقاطع تحصیلی فردا دوشنبه هفتم اسفند ماه به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

مدارس خراسان رضوی، اصفهان و کرمان مجازی شد

روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: به علت برودت هوا، بارش برف و لغزندگی سطح معابر، فردا دوشنبه هفتم اسفند فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی سرخس در دو نوبت صبح و عصر و مدارس ابتدایی سرولایت و فریمان در نوبت صبح به صورت غیرحضوری است.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به بارش برف و برودت دما، مدارس تمامی مقاطع شهرستان‌های خوانسار و خوربیابانک به علت بارش برف و یخبندان فردا به صورت غیرحضوری است.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز اعلام کرده فردا دوشنبه مدارس شهر کرمان در تمامی دوره‌های تحصیلی تعطیل و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

مدارس شیفت صبح در شهرستان ساوه غیرحضوری شد

بنا بر اعلام فرمانداری ویژه ساوه با توجه به برودت شدید هوا، فعالیت مدارس ساوه و بخش نوبران و مرکزی در روز دوشنبه هفتم اسفندماه غیرحضوری شد.

برف و سرما مدارس همدان را تعطیل کرد

آموزش و پرورش همدان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش برف، سرمای شدید و لغزندگی سطح معابر عمومی، تمام دوره های تحصیلی در سراسر استان همدان فردا دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ در نوبت صبح تعطیل و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۷ تعطیل می باشد.

تمامی مقاطع تحصیلی کاشان غیرحضوری شد

فرماندار کاشان گفت: با توجه به برودت هوا مدارس شهرستان کاشان در تمامی مقاطع تحصیلی در روز دوشنبه، ۷ اسفند به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدارس خراسان‌شمالی غیرحضوری شد

براساس تصویب کارگروه مدیریت مصرف انرژی خراسان‌شمالی تمام مدارس استان و مراکز آموزشی فردا (دوشنبه) به دلیل برودت هوا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. ادارات و سازمان‌ها نیز به جز دستگاه‌های خدمت رسان به صورت دورکاری انجام وظیفه خواهند کرد.

مدارس استان مرکزی فردا تعطیل است

مدیریت بحران استانداری مرکزی اعلام کرد: به علت بارش برف برودت هوا و یخبندان، فردا دوشنبه هفتم اسفندماه، همه مدارس مهد‌های کودک و آموزشگاه‌های استان، تعطیل خواهند بود. فعالیت ادارات و بانک‌ها نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

تعطیلی مدارس در برخی مناطق اردبیل

به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، نیر، هیر و گرمی فعالیت‌های آموزشی دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی و کلیه مدارس استثنایی در نوبت صبح و عصر بصورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

در مشگین شهر دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی و متوسطه اول روستایی در نوبت صبح به صورت غیر حضوری خواهد بود.

تاخیر ۲ ساعته برای مدارس ابتدایی ۱۰ شهرستان کرمانشاه

با توجه به برودت هوا، فردا (هفتم اسفند) تمامی مدارس ابتدایی نوبت صبح سراسر استان کرمانشاه به استثنای شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.در خلخال دوره‌های پیش دبستانی، ابتدایی متوسطه دوره اول و مدارس استثنایی در نوبت صبح بصورت غیر حضوری خواهد بود.

همچنین در کوثر، لاهرود و ارشق دوره‌های پیش‌دبستانی و ابتدایی غیرحضوری بوده و دوره‌های متوسطه اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

برخی مدارس گیلان هم مجازی شد

آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد:  به علت بارش برف و برودت هوا، کلیه مقاطع تحصیلی مناطق دیلمان و عمارلو و مدارس ییلاقی رحمت آباد و بلوکات، املش، اطاقور، رحیم‌آباد و ماسوله در روز دوشنبه، ۷ بهمن‌ماه در نوبت صبح تعطیل است و آموزش مجازی خواهد بود.

 
ارسال نظر