افزايش قيمت خودروها براساس صورت‌هاي مالي است

۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۰۲:۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۱۰۰

در پي انتشار اخباري مبني بر اخذ مجوز از سازمان حمايت توسط خودروسازان براي به روز شدن قيمت خودروها، پس از بررسي‌هاي انجام‌شده، قابل تاكيد است كه بر اساس مصوبه شوراي رقابت فرآيندي طبيعي رخ داده كه خودروسازان پس از ارايه صورت‌هاي مالي و مستندات تغييرات در قيمت نهاده‌هاي توليد (همچون ساير كالاها)، مي‌توانند قيمت محصولات خود را به روز كنند.

در پي انتشار اخباري مبني بر اخذ مجوز از سازمان حمايت توسط خودروسازان براي به روز شدن قيمت خودروها، پس از بررسي‌هاي انجام‌شده، قابل تاكيد است كه بر اساس مصوبه شوراي رقابت فرآيندي طبيعي رخ داده كه خودروسازان پس از ارايه صورت‌هاي مالي و مستندات تغييرات در قيمت نهاده‌هاي توليد (همچون ساير كالاها)، مي‌توانند قيمت محصولات خود را به روز كنند. برخي سايت‌ها و شبكه‌هاي مجازي، موضوع افزايش قيمت محصولات خودروسازان را مطرح و اعلام كرده‌اند كه «خودرو رسما گران مي‌شود و اين افزايش قيمت از خودروهاي مونتاژي شروع شده است».
در حقيقت پس از بررسي‌هاي در اين موضوع قابل ذكر و تاكيد صريح است كه اين مجوز به‌روزرساني قيمت محصولات خودروسازان بر اساس فرآيندي طبيعي و طبق چارچوب مصوبه ۵۴٣ و اصلاحيه‌ ۶٣٣ شوراي رقابت در خصوص قيمت‌گذاري محصولات خودروسازان صورت گرفته است.
توليدكنندگان خودرو مستندات و صورت‌هاي مالي خود در هزينه‌هاي توليد را به سازمان حمايت ارايه خواهند كرد و اين سازمان نيز بر اساس صورت‌هاي مالي دريافت شده، درخواست خودروسازان مبني بر به روزرساني قيمت محصولات را به دليل تغييرات نرخ ارز، قيمت مواد اوليه و قيمت نهاده‌هاي توليد، را مورد بررسي قرار داده و در نهايت طبق چارچوب مصوبات شوراي رقابت، به خودروساز اجازه افزايش قيمت محصول خود را خواهد داد.
مجدد قابل ذكر است كه طبق بررسي‌ها تأكيد شده كه اين روند به‌روزرساني قيمت خودرو، طبق فرآيندي طبيعي رخ داده و همچون  به‌روزرساني قيمت ساير كالاها از جمله اقلام خوراكي است. در نهايت نيز در پيگيري‌هاي، شوراي رقابت تاكيد دارد كه همچنان ناظر بر قيمت‌گذاري محصولات خودروسازان است.

ارسال نظر