ماجرای کوروش کمپانی؛ پولدارها کمتر فریب می‌خورند

۱۴۰۲/۱۲/۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۰۰۲
ماجرای کوروش کمپانی؛ پولدارها کمتر فریب می‌خورند

یک جامعه شناس گفت: اقتصاد ما نرمال نیست و مردم می‌خواهند به هر طریقی که شده پولدار شوند و به‎‌همین‌خاطر عده‌ای راه‌های میانبر را انتخاب می‌کنند.

یک جامعه‌شناس می‌گوید: «تبلیغات همیشه انسان را به خود جذب می‌کند. جهان سرمایه‌داری جهان تبلیغ است. به لحاظ صنفی قشر جوان که امکان زیست متعادل در جامعه برای آن‌ها فراهم نیست و آدم‌های محتاطی هم نیستند در دام اینگونه تبلیغات می‌افتند. جوانان سودای این را دارند که با زحمت و هزینه‌ی کمتری چیزی را دریافت کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید معدنی، جامعه‌شناس، درباره‌ ماجرای کوروش کمپانی و اعتماد مردم به این شرکت می‌گوید: «اقتصاد ما نرمال نیست و مردم می‌خواهند به هر طریقی که شده پولدار شوند و به‎‌همین‌خاطر عده‌ای راه‌های میانبر را انتخاب می‌کنند. وقتی در جامعه راه‌های رسیدن به ثروت و رفاه نسبی و دسترسی به برخی ابزارهای رفاهی به شکل قانونمند وجود ندارد؛ مردم جامعه و به خصوص جوانان به سمت راه‌های ناهنجار می‌روند.»

معدنی در تایید تاثیر بیشتر تبلغیات کوروش کمپانی به دلیل قیمت ارزان بر نسل جوان می‌گوید: «تبلیغات همیشه انسان را به خود جذب می‌کند. جهان سرمایه‌داری جهان تبلیغ است. به لحاظ صنفی قشر جوان که امکان زیست متعادل در جامعه برای آن‌ها فراهم نیست و آدم‌های محتاطی هم نیستند در دام اینگونه تبلیغات می‌افتند. جوانان سودای این را دارند که با زحمت و هزینه‌ی کمتری چیزی را دریافت کنند.بیشتر این جوانان از قشر پایین و متوسط جامعه هستند. زیرا اقشار طبقه‌ی بالا جامعه شیوه‌ی درآمدشان فرق می‌کند و کمتر فریب این تبلیغات را می‌خورند.»

او اضافه می‌کند: «سلبریتی‌ها در این تبلیغات مقصر نیستند. سلبریتی و افراد مشهور زحمت کشیده و اعتباری میان مردم کسب کرده‌ و حالا از آن شهرت برای تبلیغات استفاده کرده‌اند. مسئله این است که قوانین مشخصی برای تبلیغات وجود ندارد و در مواردی مثل مورد اخیر صاحب کمپانی از اموال مردم سواستفاده می‌کند.این موضوع در آینده هم تکرار خواهد شد. انواع شرکت‌ها با طرح‌های پانزی دوباره به وجود می‌آیند و مردم هم دوباره اعتماد خواهند کرد زیرا شرایط اقتصادی نرمال نیست. این داستان تکرار خواهد شد تا زمانی که وضعیت اقتصادی به ثباتی برسد و آگاهی جامعه بالا برود.»

ارسال نظر