به زودي مصرف بنزين ركورد مي‌زند

۱۴۰۲/۱۱/۲۹ - ۰۱:۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۷۱۸

رييس صنف جايگاهداران كشور اظهار داشت: در حال حاضر رقم مصرف بنزين در كشور ۱۱۵ ميليون ليتر در روز است و طي دو ماه آينده ركورد مصرف بنزين در اواخر ۱۴۰۱ و اوايل ۱۴۰۲ در كشور شكسته و جابه‌جا خواهد شد.

رييس صنف جايگاهداران كشور اظهار داشت: در حال حاضر رقم مصرف بنزين در كشور ۱۱۵ ميليون ليتر در روز است و طي دو ماه آينده ركورد مصرف بنزين در اواخر ۱۴۰۱ و اوايل ۱۴۰۲ در كشور شكسته و جابه‌جا خواهد شد. اسدالله قلي‌زاده در گفت‌وگو با ايلنا، درباره روند مصرف بنزين در كشور اظهار داشت: در حال حاضر رقم مصرف بنزين در كشور ۱۱۵ ميليون ليتر در روز است و طي دو ماه آينده ركورد مصرف بنزين در اواخر ۱۴۰۱ و اوايل ۱۴۰۲ در كشور شكسته و جابه‌جا خواهد شد. وي با بيان اينكه سير افزايش مصرف بنزين در كشور از حد نرمال فراتر رفته است و از توليد تا توزيع، حمل و مصرف همه از روند كنوني ناراضي هستند، گفت: مهم‌ترين مساله در حوزه كنترل مصرف، توليد خودروهايي با مصرف پايين و از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده است. رييس صنف جايگاهداران كشور با بيان اينكه كشورهاي انگشت‌شماري در دنيا مي‌توانند در شرايط فعلي ما تاب‌آوري داشته باشند، تصريح كرد: طي سال جاري در مصرف روزانه بنزين بين ۸ كشور اول جهان قرار داشته‌ايم، بنابراين قطعا لازم است تصميمات صحيحي در حوزه بهينه‌سازي و اصلاح فرآيندها اتخاذ شود، زيرا تداوم شرايط فعلي به‌طوري كه هر روز به ركوردهاي جديدي دست يابيم آسيب‌هاي بسيار بيشتري خواهد داشت. وي يادآور شد: بخش خصوصي و از جمله جايگاه‌هاي سوخت در كنار بخش‌هاي دولتي، پالايشگاه‌ها و شركت‌هاي تابعه وزارت نفت تمام تلاش خود را براي سوخت‌رساني مي‌كنند تا هيچ مشكل و اخلالي وجود نداشته باشد. اما لازم است مسوولان مربوطه نسبت به اجرايي كردن برنامه‌هاي مربوط به كاهش مصرف و بهينه‌سازي اقدامات لازم را به‌كار ببندند. قلي‌زاده تاكيد كرد: سريع‌ترين اقدامات و پيشنهاد ما براي دولت در جهت كاهش مصرف سوخت و در واقع جلوگيري از هدررفت سوخت از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده و جايگزيني آنها با خودروهاي جديد است كه تصويب آيين‌نامه مربوط به آن با تاخير مواجه بوده است.
وي بيان داشت: قطعا در وضعيت فعلي قصوري متوجه مردم ما نيست و افزايش فشار به بخش‌هاي خصوصي و دولتي در خصوص تامين و توزيع سوخت بهترين راهكار نيست بلكه بايد در حوزه مصرف فكر جدي كرد.

ارسال نظر