تاكسي اينترنتي گروهي در تهران

۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۰۱:۳۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۶۶۶۱

پروژه «شاتل سرويس» نوعي تاكسي اينترنتي ِ گروهي است كه به جاي ارايه خدمت به يك فرد يا چند فرد داراي مبدا و مقصد مشخص، به گروهي از مسافران با مبادي و مقاصد متفاوت خدمت مي‌دهد.

پروژه «شاتل سرويس» نوعي تاكسي اينترنتي ِ گروهي است كه به جاي ارايه خدمت به يك فرد يا چند فرد داراي مبدا و مقصد مشخص، به گروهي از مسافران با مبادي و مقاصد متفاوت خدمت مي‌دهد. در اين نوع تاكسي اينترنتي از ون استفاده مي‌شود اما همچون اتوبوس، هر تاكسي در مسير مشخصي سير مي‌كند. ظرفيت ناوگان شاتل تاكسي هم اينك 630 ون در تهران است. شاتل سرويس به شهروندان امكان مي‌دهد با اطمينان از در دسترس بودن تاكسي، براي زمان سفر خود برنامه‌ريزي كنند. در شاتل سرويس با استفاده از اپليكيشن موبايل و بستر وب، امكان خريد بليت آنلاين و اعتباري در مسيرهاي مختلف تعريف شده و پرداخت از طريق درگاه اينترنتي يا كيف پول شهروندي امكان‌پذير خواهد بود. مسافر پس از خريد بليت به ايستگاه تعريف شده مراجعه كرده و با ارايه QR كد به راننده، سفر را آغاز مي‌كند و راننده نيز با اسكن بليت و زدن پايان سفر در اپليكيشن موبايل مبالغ را دريافت مي‌كند. در اين طرح كه با هدف افزايش راندمان ناوگان تاكسيراني و كيفيت سفر و همچنين كاهش ازدحام مسافر در سطح معابر شهري انجام مي‌شود، تجربه جديد تاكسي اشتراكي در شهر تهران، اطمينان، ارزاني و برنامه‌ريزي سفر براي شهروندان امكان‌پذير مي‌شود. در شاتل سرويس امكان خريد آنلاين بليت سفر، كرايه بسيار پايين‌تر نسبت به تاكسي‌هاي اينترنتي، امكان ثبت پيشنهاد مسير جديد فضاي راحت و آرامش‌بخش در مسيرهاي پرترافيك ارايه مي‌شود كه از مزيت‌هاي مهم اين خدمت جديد سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران است. شهروندان مي‌توانند با نصب اپليكيشن «شهرزاد» و انتخاب بخش شاتل سرويس، از مسيرها، ساعت‌هاي سفر و محل سوار شدن مطلع شده و اقدام به خريد و پرداخت كرايه تاكسي براي مسير مورد نظر خود در روز و ساعت انتخاب كنند. اكنون با گذشت چند ماه از اجراي اين طرح، سازمان تاكسيراني شهر تهران قصد دارد مسيرهاي جديدي براي شاتل سرويس پيش‌بيني كند و خدمات ويژه‌اي به دانشجويان ارايه كند.

 

دانشجويان مسافران جديد تاكسي اينترنتي گروهي

شادي مالكي، سرپرست سازمان تاكسيراني شهر تهران در اين باره با بيان اينكه يكي از دغدغه‌هاي دانشجويان استفاده مناسب و برنامه‌ريزي شده از وسايل حمل‌ونقل عمومي است، اظهار كرد: پس از اجرايي شدن فاز آزمايشي، سازمان تاكسيراني براي سرويس‌رساني در ترم جديد تحصيلي برنامه ويژه‌اي را اجرايي خواهد كرد تا تمامي دانشجويان متقاضي بتوانند از شاتل سرويس استفاده كنند.

ارسال نظر