كاهش تورم بخش خدمات در فصل پاييز

۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۰۱:۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۶۶۴۷

مركز آمار در جديدترين گزارش خود از كاهش هر سه شاخص تورم فصلي، نقطه به نقطه و سالانه در بخش خدمات خبر داد.

مركز آمار در جديدترين گزارش خود از كاهش هر سه شاخص تورم فصلي، نقطه به نقطه و سالانه در بخش خدمات خبر داد.
در فصل پاييز بيش‌ترين تورم نقطه به نقطه با ٨٦.٧ درصد مربوط به گروه فعاليت‌هاي خدماتي مربوط به تامين جا و غذا و كم‌ترين تورم نقطه به نقطه با ١٧.٨ درصد مربوط به گروه اطلاعات و ارتباطات است. شاخص قيمت توليدكننده بخش‌هاي خدمات ٩٥٧.٢ است كه نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) ٨.٩ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٤.٦ درصد و در چهارفصل منتهي به فصل جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٥٧.٩ درصد افزايش داشته است.
در فصل پاييز ١٤٠٢، درصد تغييرات شاخص قيمت توليدكننده بخش‌هاي خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلي) ٨.٩ درصد است كه در مقايسه با همين اطلاع در فصل قبل (١٢.٦درصد)، ٣.٧ واحد درصد كاهش داشته است. به عبارتي، ميانگين قيمت دريافتي توسط ارايه‌دهندگان خدمات به ازاي توليد خدماتشان در داخل كشور، در فصل پاييز ١٤٠٢ نسبت به فصل قبل، ٨.٩ درصد افزايش دارد. در اين فصل بيشترين تورم فصلي با ٣٥.٩ درصد مربوط به گروه «آموزش» و كم‌ترين تورم فصلي با ٠.١ درصد مربوط به گروه «آب‌رساني، مديريت پسماند، فاضلاب و فعاليت‌هاي تصفيه» است.
در فصل پاييز ١٤٠٢، درصد تغييرات شاخص قيمت توليدكننده بخش‌هاي خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٥٤.٦ درصد است كه در مقايسه با همين اطلاع در فصل قبل (٥٧.٠ درصد)، ٢.٤ واحد درصد كاهش داشته است. به عبارتي، ميانگين قيمت دريافتي توسط ارايه‌دهندگان خدمات به ازاي توليد خدماتشان در داخل كشور، در فصل پاييز ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٥٤.٦ درصد افزايش دارد. در اين فصل بيشترين تورم نقطه به نقطه با ٨٦.٧ درصد مربوط به گروه «فعاليت‌هاي خدماتي مربوط به تامين جا و غذا» و كمترين تورم نقطه به نقطه با ١٧.٨ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.
در فصل پاييز ١٤٠٢، درصد تغييرات شاخص قيمت توليدكننده بخش‌هاي خدمات در چهار فصل منتهي به فصل پاييز ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٥٧.٩ درصد است كه در مقايسه با همين اطلاع در فصل قبل (٥٨.٨ درصد)، ٠.٩ واحد درصد كاهش داشته است. به عبارتي، ميانگين قيمت دريافتي توسط ارايه‌دهندگان خدمات به ازاي توليد خدماتشان در داخل كشور، در چهارفصل منتهي به پاييز ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٥٧.٩ درصد افزايش دارد. در اين فصل بيش‌ترين تورم سالانه با ٩٨.٥ درصد مربوط به گروه «فعاليت‌هاي خدماتي مربوط به تامين جا و غذا» و كم‌ترين تورم سالانه با ١٦.٦ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

ارسال نظر