جزييات ساخت خانه توسط چيني‌ها اعلام شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ۰۱:۱۵:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۳۵۶

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خصوص ساخت خانه در تهران توسط چيني‌ها توضيحاتي ارايه كرد و گفت: قرار است انتقال تكنولوژي صورت گيرد. مهدي هدايت مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزييات ساخت خانه توسط چيني‌ها، گفت: تكنولوژي ساخت خانه توسط چيني‌ها به ايران مي‌آيد و بيشترين محدوده هدف هم بافت‌هاي فرسوده شهر است.

مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خصوص ساخت خانه در تهران توسط چيني‌ها توضيحاتي ارايه كرد و گفت: قرار است انتقال تكنولوژي صورت گيرد. مهدي هدايت مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزييات ساخت خانه توسط چيني‌ها، گفت: تكنولوژي ساخت خانه توسط چيني‌ها به ايران مي‌آيد و بيشترين محدوده هدف هم بافت‌هاي فرسوده شهر است. وي ادامه داد: برخي اظهار نگراني كرده‌اند كه قرار است چيني‌ها خانه بسازند و كارگر چيني هم بياورند اما بنده همين جا مي‌گويم كه چند مهندس چيني مي‌آيند و كار را به پيمانكاران ايراني آموزش داده و آنها خانه‌سازي مي‌كنند. وي با بيان اينكه تمام مصالح در داخل كشور تامين مي‌شود، گفت: ممكن است نياز باشد يك سري تجهيزات از چين وارد شود كه اين تجهيزات هم خريداري شده و در داخل كشور مي‌ماند.  مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران ادامه داد: چيني‌ها از طريق يوزانس منابع در زمينه مسكن وارد كشور مي‌كنند و با ساخت مسكن اشتغال زايي 
هم در داخل كشور ايجاد مي‌شود. هدايت اضافه كرد: بيشترين مسكن در مناطق جنوبي و باف فرسوده و ناكارآمد شهري ساخته مي‌شود به عنوان مثال در زمين‌هاي كوره آجرپزي در منطقه 19 شهرداري تهران. وي در پاسخ به اينكه ساخت اين مسكن‌ها چقدر باعث كاهش قيمت مسكن مي‌شود، گفت: موضوع مسكن متاثر از معادلات كلان اقتصادي است و مسكن بايد از كالاي سرمايه‌اي خارج شود.  مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران به ساخت پرسرعت مسكن اشاره كرد و گفت: اين مسكن‌ها در مدت زمان كوتاهي ساخته و در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

ارسال نظر