عرضه اوراق سلف مسكن چه زماني اجرايي خواهد شد؟

۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ۰۱:۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۳۵۲

عرضه اوراق سلف مسكن كه بنا بود قبل از پايان سال از آن رونمايي شود حالا به گفته رييس سازمان بورس در حال بررسي مجدد است. فروش متري مسكن كه از مدت‌ها قبل به منظور كمك به متقاضيان علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري خرد در حوزه مسكن مطرح مي‌شود بنابود در قالب عرضه اوراق سلف در بازار سرمايه رقم بخورد.

عرضه اوراق سلف مسكن كه بنا بود قبل از پايان سال از آن رونمايي شود حالا به گفته رييس سازمان بورس در حال بررسي مجدد است. فروش متري مسكن كه از مدت‌ها قبل به منظور كمك به متقاضيان علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري خرد در حوزه مسكن مطرح مي‌شود بنابود در قالب عرضه اوراق سلف در بازار سرمايه رقم بخورد. عرضه اوراق سلف مسكن كه ۸ مهر ماه امسال رييس سازمان بورس مجيد عشقي در خصوص آن گفته بود: دستورالعمل اوراق سلف مسكن بزودي نهايي مي‌شود.
در ادامه همچنين ۲۳ آذر مجدد مجيد عشقي، رييس سازمان بورس در رابطه با عرضه اوراق سلف مسكن اظهار كرد: اوراق سلف يكي ديگر از ابزار‌هايي است كه تا قبل از پايان سال از آن رونمايي مي‌كنيم كه اين اوراق براي فروش متري مسكن است. اين امر مي‌تواند به سرمايه‌گذاراني كه توانايي خريد كامل ملك را ندارند كمك كند.
همچنين ۳ دي ماه بود كه عبدالمطهر محمدخاني، سخنگوي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، درباره آخرين وضعيت عرضه پروژه‌هاي مسكن به صورت متري بيان كرده بود: تمام مقدمات اين امر آماده است؛ مجموعه مديريت شهري امروز منتظر اخذ مجوز‌هاي لازم از جانب بازار سرمايه است.
عرضه اوراق سلف مسكن كه به گفته مسوولان و كارشناسان مزيت‌هاي مختلفي از جمله امكان خريد متري مسكن را براي افراد فراهم مي‌كند؛ موردي كه حامدي مدير پژوهش توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آن گفته بود: در حوزه مسكن براي اينكه مردم بتوانند به صورت خرد به عبارتي متري، مسكن خريداري كنند اين اوراق طراحي شده است.
اهميت عرضه اوراق سلف مسكن كه كارشناس بازار سرمايه مهدي بيات منش گفت: اوراق سلف مسكن به دليل ظرفيت‌ها و قابليت‌ها و سازوكار‌هايي كه در اختيار دارد، مي‌تواند در يك وضعيت شفاف و محيط رقابتي، نوسان‌هاي بازار مسكن را كنترل كند و دست سودجويان را بسته نگه دارد.
او افزود: تحويل به‌موقع واحد‌هاي مسكوني نيز با توجه به نظارت‌هاي بورس از ديگر ويژگي‌هاي اين اوراق است. البته هنوز شرايط و نحوه انتشار اين اوراق مشخص نيست، اما انتظار مي‌رود مديران طرح، در عملياتي شدن آن اهتمام بيشتري داشته باشد كه علاوه بر سازندگان، مردم نيز از شفافيت بورس‌ها و اين اوراق، حداكثر سود را ببرند.
اوراق سلف مسكن كه بنا بود تا پايان سال عرضه شود بر همين اساس براي پيگيري بيشتر از روند عرضه آن به سراغ رييس سازمان بورس و اوراق بهادار مجيد عشقي رفت و او گفت: اوراق سلف مسكن در هيات‌مديره سازمان است و هنوز نهايي نشده يك پيچيدگي‌هايي در خصوص اجرا وجود دارد كه فعلا نگه داشتيم تا يك بررسي مجدد شود بعيد مي‌دانم به پايان سال برسد.
به گفته كارشناسان، با اوراق سلف مسكن افراد با سرمايه خرد مي‌توانند اقدام به خريد متري مسكن كنند؛ اوراقي كه بنابر وعده مسوولان بنا بود تا پايان سال قطعي و اجرايي شود، اما حالا بايد منتظر ماند و ديد پيچيدگي‌هاي اجرايي آن رفع چه زماني خواهد شد؟

ارسال نظر