الزام ارسال درخواست‌هاي انتشار اوراق مرابحه و اجاره از طريق سامانه «ناب»

۱۴۰۲/۱۱/۲۳ - ۰۱:۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۳۴۹

مرتضي چشان، رييس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت، پس از طي مرحله آزمايشي جهت تست سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهي كه از تاريخ ۱۸ مهر سال جاري تاكنون صورت پذيرفت، كليه درخواست‌هاي انتشار اوراق مرابحه و اجاره پس از تاريخ ۲۲ بهمن سال جاري، با مدارك كامل مطابق با رويه انتشار اوراق مذكور بايد صرفاً از طريق سامانه يادشده به براي بررسي به سازمان بورس و اوراق بهادار ارايه شود و درخواست‌هاي خارج از سامانه ياد شده يا ناقص به منزله عدم ارسال درخواست تلقي شده و ترتيب اثر داده نخواهد شد.

مرتضي چشان، رييس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهي سازمان بورس و اوراق بهادار گفت، پس از طي مرحله آزمايشي جهت تست سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهي كه از تاريخ ۱۸ مهر سال جاري تاكنون صورت پذيرفت، كليه درخواست‌هاي انتشار اوراق مرابحه و اجاره پس از تاريخ ۲۲ بهمن سال جاري، با مدارك كامل مطابق با رويه انتشار اوراق مذكور بايد صرفاً از طريق سامانه يادشده به براي بررسي به سازمان بورس و اوراق بهادار ارايه شود و درخواست‌هاي خارج از سامانه ياد شده يا ناقص به منزله عدم ارسال درخواست تلقي شده و ترتيب اثر داده نخواهد شد.
وي در ادامه تصريح كرد: مشاوران و متقاضيان تامين مالي بايد به ارسال كامل مدارك و مستندات مطابق رويه‌هاي انتشار اوراق و همچنين پاسخگويي به مكاتبات و ارسال مدارك درخواستي سازمان بورس و اوراق بهادار به دليل تاثير در ارزيابي عملكرد و تمديد مجوز مشاور عرضه توجه كافي داشته باشند.
چشان گفت: مسير دستيابي به رويه‌هاي انتشار اوراق از طريق سايت سازمان بورس و اوراق بهادار بخش مديريت نظارت بر بازار اوليه/ اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهي/تب فايل‌ها و فرم‌ها است.
رييس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهي سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: پس از تكميل ساير فازهاي سامانه ناب، مسير ارسال درخواست‌هاي انتشار ساير انواع اوراق بدهي از جمله خريد دين، منفعت، مشاركت و... نيز از طريق سامانه مذكور خواهد بود كه پس از نهايي شدن فازهاي سامانه ياد شده اطلاع‌رساني لازم در اين خصوص صورت مي‌گيرد.
چشان در ادامه افزود: امكان مشاهده آخرين وضعيت درخواست به صورت لحظه‌اي توسط متقاضي تامين مالي و الكترونيك شدن و حذف فرآيند كاغذي از كل فرآيند تامين مالي و امضاي ديجيتال در مراحل بعدي تكميل سامانه، از ويژگي‌هاي مهم و كليدي اين سامانه است كه به موجب آن شفافيت و سرعت تامين مالي متقاضيان افزايش مي‌يابد.

ارسال نظر