قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۲ بهمن ۱۴۰۲؛ شاهین، ساینا، سمند سورن، راناپلاس و فیدلیتی چقدر گران شد؟+ جدول

۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ۱۳:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۳۲۶
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۲ بهمن ۱۴۰۲؛ شاهین، ساینا، سمند سورن، راناپلاس و فیدلیتی چقدر گران شد؟+ جدول

شاهین G در بازار امروز هشت میلیون تومان گران‌تر شده و ۶۸۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ساینا دنده‌ای S با رشد دو میلیون تومانی دوباره کانال ۴۰۰ میلیون تومان را پس گرفت. سمند سورن پلاس بنزینی ۱۲ میلیون افزایش قیمت دارد و ۶۸۴ میلیون معامله می‌شود. راناپلاس پانوراما نیز با همین میزان افزایش به نرخ ۶۵۳ میلیون رسید. فیدلیتی پرایم نیو هفت نفره نیز ۴۰ میلیون گران‌تر شده و یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون قیمت خورد.

قیمت خودرو امروز، یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، با رشد نسبی همراه است. با توجه به ثبات نرخ دلار در بازار آزاد انتظار می‌رفت که با آغاز روند معاملات روز جاری، قیمت خودرو در صورتی که کاهشی نباشد، حداقل بدون نوسان نسبت به روز گذشته باشد؛ اما در کمال ناباوری اکثریت بازار صعودی گزارش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، گرچه از روز گذشته نرخ دلار در نزدیکی کانال ۵۵ هزار تومان ثابت شده است، اما رشد نسبی قیمت‌ها از ابتدای امروز را می‌توان به دلیل افزایش اندک تقاضای بازار با توجه به نزدیکی شب عید دانست. هرچند میزان خرید و فروش در بازار خودرو همانند سال‌های گذشته نیست، اما همین با توجه به عملی نشدن وعده واردات و عرضه محدود خودرو در بازار، همین افزایش نسبی تقاضا می‌تواند روی قیمت خودرو تأثیرگذار باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت صعودی را تجربه می‌کند.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های داخلی از ابتدای امروز رشد قابل توجهی دارند و اغلب در حد پنج میلیون تومان الی ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده‌اند.

ساینا دنده‌ای S که یکی از ارزان‌ترین سدان‌های تولیدی بازار است، با رشد دو میلیون تومانی دوباره کانال ۴۰۰ میلیون تومان را پس گرفت.

شاهین G لوکس‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود که در تلاش برای جبران افت قیمت هفته گذشته بوده و هشت میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته با ۶۸۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند سورن پلاس بنزینی، یکی از سدان‌های محبوب بازار است که امروز مقام بالاترین رشد قیمت خودرو‌های داخلی را نصیب خود کرده است. این سدان تولیدی ایران خودرو ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با ۶۸۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس پانوراما نیز همانند سورن پلاس از این رشد قیمت جا نمانده و دقیقاً ۱۲ میلیون تومان گران‌تر شده است. به این ترتیب خودروی سقف شیشه‌ای ایران خودرو به نرخ ۶۵۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های مونتاژی هم به جز تعداد اندکی که ثابت یا کاهشی است، افزایشی گزارش می‌شود.

جک S۵ نیوفیس از معدود خودرو‌های مونتاژی بازار است که کاهش قیمت دارد. این کراس‌اوور محبوب کرمان موتور ۱۵ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان قابل خریداری است.

کی‌ام‌سی T۸ پیکاپ محبوب کرمان موتور به شمار می‌رود که با رشد ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، با یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو نیز رشد ۱۰ میلیون تومانی دارد. این محصول چینی در حال حاضر به نرخ یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو هفت نفره از کراس‌اوور‌های محبوب بهمن موتور محسوب می‌شود که رکورددار افزایش قیمت بازار خودرو‌های مونتاژی است. این خودرو ۴۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به قیمت یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به ثبات نسبی نرخ دلار در کانال ۵۵ هزار تومان، بعید به نظر می‌رسد که آغاز روند معاملات بازار خودرو از روز آینده افزایشی باشد. کما اینکه شنیده‌ها از افزایش نسبی تقاضای بازار خبر می‌دهد، اما این افزایش تقاضا نمی‌تواند روی قیمت خودرو چندان تأثیرگذار باشد.

 

ارسال نظر