رهبر معظم انقلاب:

حضور پرشور در راهپيمايي ۲۲ بهمن نشانه اقتدار ملي است

۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۰۱:۰۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۰۸۵
حضور پرشور در راهپيمايي ۲۲ بهمن نشانه اقتدار ملي است

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش، بيعت شماري از همافران با امام خميني را در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، «شتاب‌دهنده» انقلاب خواندند و با تبيين نقش شتاب‌دهندگي خواص -به معناي مجموعه‌ها و عناصري كه با شناخت و تشخيص صحيح و شجاعانه و به موقع اقدام مي‌كنند-، افزودند: خواص در ايجاد شتاب لازم براي تحقق اهداف انقلاب، وظايف سنگيني بر عهده دارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش، بيعت شماري از همافران با امام خميني را در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، «شتاب‌دهنده» انقلاب خواندند و با تبيين نقش شتاب‌دهندگي خواص -به معناي مجموعه‌ها و عناصري كه با شناخت و تشخيص صحيح و شجاعانه و به موقع اقدام مي‌كنند-، افزودند: خواص در ايجاد شتاب لازم براي تحقق اهداف انقلاب، وظايف سنگيني بر عهده دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين حضور هرچه پرشورتر مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را تضمين‌كننده اقتدار و امنيت ملي برشمردند و تأكيد كردند: به فضل الهي مردم در راهپيمايي سراسري ۲۲ بهمن، شركت گسترده و پرشوري خواهند داشت و با دفاع از انقلاب، وفاداري خود به امام خميني را برجسته خواهند كرد.
فرمانده كل قوا، حادثه شگفت‌انگيز بيعت جمعي از همافران و كاركنان نيروي هوايي با امام خميني را در ۱۹ بهمن ۴۶ سال قبل، داراي عبرت‌ها و درس‌هاي پايان‌ ناپذيري دانستند و افزودند: نيروي هوايي با از خودگذشتگي و با آن كار مخلصانه و شجاعانه، در پيوستن به انقلاب پيشگام شد و در روزهاي بعد با مقاومت در مقابل حمله گارد شاه به مركز نيروي هوايي در تهران، مردم و جوانان را به شوق و اميد آورد و به خيابان كشاند و در پيروزي انقلاب در ۲۲ بهمن، نقش بسيار مهم «شتاب‌دهنده» را ايفا كرد.
رهبر انقلاب با اشاره به تشكيل جهاد خودكفايي در نيروي هوايي چند ماه بعد از پيروزي انقلاب، افزودند: همان روحيه اقتدار و شجاعت و قدرت روحي باعث شد نيروي هوايي در تشكيل جهاد خودكفايي هم پيشگام و شتاب‌دهنده شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نيروي هوايي دوره طاغوت را از لحاظ فرماندهي، سياست‌گذاري و تجهيزات، كاملاً در اختيار و تحت امر امريكايي‌ها برشمردند و افزودند: عناصر مومن و انقلابي با جهاد خودكفايي، نيروي هوايي را از مالكيت امريكا خارج و كاملاً به نيرويي ايراني تبديل كردند و پيش‌برندگي و قدرت تحول‌آفريني خود را نشان دادند. ايشان، برخورداري از عناصر و مجموعه‌هاي شتاب‌دهنده را نياز مستمر انقلاب‌ها و حركات عظيم و هدف‌دار اجتماعي خواندند و گفتند: براساس تجربيات تاريخي، حركات بزرگ به تدريج دچار ركود و كندي و سستي و حتي بازگشت به عقب مي‌شوند كه جلوگيري از ابتلاي به اين آفت مخرب، نياز به فعاليت شتاب‌دهنده‌ها دارد. رهبر انقلاب برخي جاذبه‌هاي دروني انقلاب اسلامي از جمله مبارزه با ظلم و ظالم، ايستادگي در مقابل قلدرهاي جهاني، توجه به دنياي مردم و آينده كشور و در عين حال توجه كامل به معنويت و مراسم و مناسك عبادي را باعث رويش‌هاي جديد و جايگزيني ريزش‌ها خواندند و گفتند: با وجود اين جاذبه‌هاي ذاتي، انقلاب و كشور نيازمند وجود شتاب‌دهنده‌هايي است تا در كارهاي بزرگ دچار كندي و سستي و نشويم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، خواص را شتاب‌دهندگان حقيقي برشمردند و در نكته‌اي مهم گفتند: منظور از خواص، صرف نام و نشان‌دار بودن نيست؛ بلكه خواص كساني هستند كه در همه قشرها و صنوف ملت، با فكر و شناخت و قدرت تشخيص عمل مي‌كنند و بدون تبعيت از جو و فضاسازي‌ها، با قدرت و شجاعانه و به هنگام، به وظايف خود عمل مي‌نمايند. ايشان افزودند: هركس در ميان دانشگاهيان، دانشجويان، سياسيون، روحانيون، بازاريان، مطبوعاتي‌ها، نظاميان و هر قشر ديگر با فهم مسائل و شناخت جبهه‌بندي دوست و دشمن عمل مي‌كند، جزو خواص محسوب مي‌شود.
رهبر انقلاب وظيفه و نقش‌آفريني خواص در موارد حساس را سنگين خواندند و گفتند: خواص بايد جهت عمومي حركت جامعه را حفظ كنند و نگذارند اين حركت دچار انحراف شود كه اگر از اين وظيفه غفلت شود، حوادثي پيش خواهد آمد كه ضربه‌هاي تاريخي به همراه مي‌آورد. ايشان ترديد و تعلل يا خيانت و تباني برخي خواص در جنگ صفين را نمونه‌اي از غفلت‌هاي خسارت‌بار تاريخ اسلام دانستند و خاطرنشان كردند: در تاريخ اسلام موارد زيادي وجود دارد كه خواص و اهل تشخيص در لحظه لازم به خاطر ترديد، تأمل، تنبلي و در مواردي خيانت، حضور بهنگام نداشتند و اين غفلت آنها، روي ديگران و جمعيت تابع جوّ نيز آثار منفي داشته است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه جبهه دشمن براي خواص برنامه خاص دارد، افزودند: هدف دشمن اين است كه خواص با گرفتار شدن به ترديد و تعلل و جذب شدن به چرب و شيرين دنيا، در بزنگاه‌ها و مواقع حساس، كار لازم و نقش شتابدهندگي خود را انجام ندهند. ايشان وظيفه خواص در مقابل اين نقشه را جهاد تبيين و خنثي كردن ترديدافكني و شك‌آفريني بدخواهان دانستند و گفتند: در قرآن كريم، نمونه‌اي از نقش‌آفريني يك مرد مومن بيان شده است كه در مقابل توطئه براي قتل سه پيغمبر الهي، با شجاعت و صراحت مردم را به پيروي از پيامبران دعوت، و با صداي بلند ايمان خود را بيان مي‌كند. رهبر انقلاب، وظيفه خواص را بيان صريح حقايق و پرهيز از دوپهلوگويي و بيان سخنان ترديدآميز دانستند و افزودند: امروز يك ميدان جدي براي نقش‌آفريني خواص دنياي اسلام اعم از علما، دانشمندان، سياسيون و مطبوعاتي‌ها، موضوع غزه است. ايشان با اشاره به رقم خوردن فجايع انساني در غزه با پشتيباني امريكا از رژيم صهيونيستي، تبيين اين حقيقت براي ايجاد مطالبه عمومي ملت‌هاي مسلمان از دولت‌هايشان براي ضربه قاطع به رژيم صهيونيستي را وظيفه مهم خواص خواندند و گفتند: ضربه قاطع به معني وارد جنگ شدن با رژيم صهيونيستي نيست بلكه به معني قطع رابطه اقتصادي با رژيم صهيونيستي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه ملت‌ها توان به خط كردن دولت‌ها و وادار كردن آنها به قطع حمايت و پشتيباني از رژيم صهيونيستي را دارند، گفتند: با وجود اينكه اين رژيم ظالم و گرگ‌صفت اينگونه به جان زن و كودك و بيمار افتاده و بيست و چند هزار نفر را به قتل رسانده است اما برخي كشورهاي اسلامي باز هم به آن كمك اقتصادي مي‌كنند و حتي شنيده مي‌شود بعضي از آنها سلاح هم به رژيم صهيونيستي مي‌دهند.
ايشان درباره مسائل مهم داخلي نيز، انتخابات 
اسفند ماه را ميداني دانستند كه خواص مي‌توانند در آن نقش ايفا كنند. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه انتخابات هرچه پر شورتر برگزار شود، قدرت ملي و امنيت ملي بيشتر نمايان و تأمين مي‌شود، افزودند: با حضور مردم در صحنه و مشاهده قدرت نظام و كشور، تهديد دشمن خنثي مي‌شود چرا كه قدرت و اقتدار ملي، امنيت ملي به وجود مي‌آورد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نزديك بودن ۲۲ بهمن و سالروز پيروزي انقلاب، گفتند: همچنان‌كه مردم در ۴۵ سال گذشته حتي بدون يك نوبت تعطيلي در همه شهرها و روستاها به خيابان‌ها آمده و با سر دادن شعار، از انقلاب خود دفاع، و تبعيت و بيعتشان را با امام بزرگوار اعلام كرده‌اند، امسال نيز ان‌شاءالله مردم عزيز در راهپيمايي ۲۲ بهمن كه نشانه اقتدار ملي است به صورت پر شور شركت خواهند كرد. در ابتداي اين ديدار، امير سرتيپ حميد واحدي فرمانده نيروي هوايي ارتش با اشاره به تعهد نيروي هوايي به راه و مكتب شهيداني چون بابايي و ستاري، گزارشي از برنامه‌ها و دستاوردهاي يكسال گذشته اين نيرو بيان كرد.

ارسال نظر