قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار آزاد ۱۵ بهمن ۱۴۰۲؛ این خودرو رکورددار افزایش قیمت روزانه شد+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۱۱/۱۵ - ۱۶:۵۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۰۰۷
قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار آزاد ۱۵ بهمن ۱۴۰۲؛ این خودرو رکورددار افزایش قیمت روزانه شد+ جدول قیمت‌ها

بازار خودرو امروز، یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، پرنوسان گزارش شد، به طوری که تعدادی از محصولات روند صعودی و برخی از آنها شیب نزولی را در پیش گرفتند. در این میان تارا اتوماتیک با رشد ۷ درصدی رکورددار افزایش قیمت در ۲۴ ساعت گذشته بود.

قیمت خودرو بر خلاف روز‌های گذشته که با شیب تندی در مدار صعودی قرار گرفته بود، امروز، یک‌شنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، روند نوسانی گرفت و ترمز رشد برخی از محصولات، به‌ویژه در محصولات مونتاژی کشیده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با این حال بسیاری از خودرو‌های داخلی نسبت به روز گذشته یا تغییری نداشتند یا روند رو به رشد خود ادامه دادند.

به نظر می‌رسد کاهش نسبی قیمت دلار که از روز گذشته آغاز شد، بلافاصله در بازار خودرو تخلیه شده و قیمت محصولات مختلف همچون سنوات گذشته بیش از هر متغیری از بازار ارز پیروی کرده‌اند. با این حال هنوز بازار در شرایط انتظاری به سر می‌برد و کم‌اهمیت‌ترین اخبار هم تأثیر خود را روی آن می‌گذارند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو در حال حاضر روند پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد.

قیمت روز خودروهای داخلی در بازار

بررسی نمونه محصولات داخلی نشان می‌دهد که به‌رغم کاهش نرخ ارز، این خودرو‌ها همچنان در قبال کاهش قیمت از خود مقاومت نشان می‌دهند و به جز سه محصول، سایر آن‌ها یا تغییری نسبت به روز گذشته نداشته‌اند یا به صعود روز‌های پیش خود ادامه داده‌اند.

در بین خودرو‌های مورد بررسی، تارا اتوماتیک V۴ تولید سال رشد هفت درصدی را تجربه کرده تا رکورددار افزایش قیمت در بازار خودرو باشد.

تارا دنده‌ای نیز در بازار امروز حدود ۱.۵ درصد رشد کرد تا از مدل اتومات خود چندان عقب نماند. پژو ۲۰۷ اتومات هم ۱.۷ درصد افزایش نرخ را بر جای گذاشت تا بازار محصولات رده‌بالای ایران خودرو در روز جاری سکه باشد.

با این حال پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما به همراه انواع پژو پارس کاهش قیمت را به ثبت رساند تا محصولات آبی‌های جاده مخصوص هم از ریزش نسبی بازار ارز در امان نباشند.

در بین محصولات سایپا نیز تنها پراید وانت افت قیمت دارد و سایر محصولات بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته معامله می‌شوند.

جدول زیر جزئیات قیمت خودرو در بازار محصولات داخلی را طی امروز، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، نشان می‌دهد.

قیمت خودرو‌های داخلی در بازار آزاد ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

به نظر می‌رسد قیمت خودرو‌های مونتاژی بیش از بازار محصولات داخلی تحت تأثیر بازار ارز بوده‌اند. چرا که در بین محصولات مورد بررسی، تنها دو خودروی ام. وی. ام X۵۵ ساده و اسپرت روند صعودی داشته‌اند. X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری، دیگر محصول مدیران خودرو بیش از هر محصول دیگری افت قیمت را تجربه کرد تا به ۸۰۰ میلیون تومان نزدیک شود.

امروز بازار محصولات کرمان موتور بیش از سایر خودرو‌های مونتاژی کساد است و هر سه مدل مورد بررسی آن مسیر نزولی را طی می‌کنند.

سایر خودرو‌های مونتاژی تغییری نسبت به روز قبل ندارند. جزئیات قیمت خودرو‌های مونتاژی در جدول زیر آمده‌اند.

قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

گرچه قیمت خودرو پس از چند هفته، سرانجام امروز در برخی از مدل‌ها روند کاهشی را به خود دید، اما همچنان چشم‌انتظاری بازار ارز در بخش خودرو هم به چشم می‌خورد. چنانکه بسیاری از فروشندگان به دلیل نوسانات شدید ارزی حاضر به پایین‌آوردن نرخ دارایی خود نیستند.

از سوی دیگر، افت اندک قیمت دلار در روز گذشته، بار دیگر خریداران را برای کاهش قیمت خودرو امیدوار کرد.

با این حال بدقولی وزارت صمت در واردات خودرو نیز متغیر مؤثر دیگری شناخته می‌شود که اجازه نمی‌دهد بازار خودرو از حالت رکودزده خود خارج شود.

 

ارسال نظر