عیدی کارمندان دولت چه زمانی پرداخت می‌شود و رقم آن چقدر است؟

۱۴۰۲/۱۱/۱۳ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۸۴۶
عیدی کارمندان دولت چه زمانی پرداخت می‌شود و رقم آن چقدر است؟

بر اساس اعلام معاون رئیس‌جمهور در آستانه روز ۲۲ بهمن عیدی کارمندان دولت پرداخت خواهد شد.

به تازگی داود منظور رئیس سازان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور اعلام کرده: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده (در آستانه ۲۲ بهمن ماه) پرداخت می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، لازم به ذکر است، در خصوص عیدی کارگران طبق قانون، می‌بایست مبلغ تعیین شده به عنوان عیدی از ٢ برابر حداقل حقوق قانون کار کمتر نباشد و حداکثر عیدی می‌تواند تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر پرداخت شود.

از سوی دیگر ضوابط کلی نحوه پرداخت و میزان عیدی به کارمندان دولت، به موجب ماده واحده قانونی نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت مشخص شده است که در سال هزار و سیصد و هفتاد و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. البته بر اساس ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال گذشته و بخشنامه عیدی، مبلغ عیدی کارمندان، ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و ششصد هزار تومان پیش بینی شده بود.

لازم به ذکر است، در خصوص کارمندان دولت با هر نوع مدرک تحصیلی و رده خدمتی، عیدی آنها طبق ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، معادل ۵۰۰۰ امتیاز می‌باشد.

باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۲ ضریب حقوقی کارمندان دولت معادل عدد ۴۰۲۴ می‌باشد با ضرب امتیاز عیدی در ضریب حقوقی، عیدی پایان سال کارمندان دولت مشخص می‌شود.

البته دولت این اختیار را داردکه عیدی کارکنان دولت را بیشتر از مبلغ تعیین شده درقانون مدیریت خدمات کشوری قرار دهد.

 

ارسال نظر