تقاضا در بازار دلار افزایش یافت/ پوند در کانال ۷۵ هزار تومان قرار گرفت

۱۴۰۲/۱۱/۱۲ - ۱۳:۵۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۵۸۳۰
تقاضا در بازار دلار افزایش یافت/ پوند در کانال ۷۵ هزار تومان قرار گرفت

قیمت دلار امروز با وجود سرمای هوای پایتخت افزایشی شد. تقاضا در بازار ارز بیشتر از روز چهارشنبه بود و درهم نیز بار دیگر به کانال بالاتر راه یافت. پوند در آستانه ورود به کانال ۷۵ هزار تومانی قرار گرفته است.

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با وجود روند کاهشی دیروز، بار دیگر افزایشی شد. این در حالی است که با وجود سرما و برف پایتخت، انتظار رشد تقاضا وجود نداشت اما خریدار بیشتر از فروشنده بود.

به گزارش تجارت نیوز، امروز پنجشنبه ۱۲ بهمن قیمت درهم که روز گذشته به پله‌های پایانی کانال ۱۵ هزار تومانی برگشته بود، بار دیگر وارد کانال ۱۶ هزار تومانی شد و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۶ هزار و ۵۰ تومان معامله می‌شود. علاوه بر این قیمت پوند انگلیس در آستانه کانال ۷۵ هزار تومانی قرار دارد و با رقم ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان در حال معامله است و یورو با رقم ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله می‌شود. با وجود افزایش قیمت انواع ارز در بازار آزاد قیمت تتر امروز افزایشی نیست و با همان رقم ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومانی روز گذشته در حال معامله است.

تقاضا در بازار دلار افزایش یافت/ پوند در کانال ۷۵ هزار تومان قرار گرفت

در چه قیمتی دلار بخریم؟

پیش فروش خودرو به بهانه دهه فجر، برگزاری چهارمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی ایران، افزایش نرخ بهره بانکی و اخبار مربوط به ضرب سکه‌های بدون تاریخ از عمده اقداماتی بود که بانک مرکزی در کنار ارزپاشی برای مدیریت قیمت دلار انجام داده است.

تحلیلگران بازارهای مالی محدوده قیمتی ۵۶ هزار تومانی را منطقه تعادلی قیمت این اسکناس می‌دانند و معتقدند این قیمت فرصت‌های شیرینی را برای خرید فراهم می‌آورد. برخی معامله‌گران می‌گویند پایان چهارمین حراج  شمش طلا در روز گذشته باعث ورود پول‌های سرگردان به بازار ارز شده و رشد محدود قیمت این اسکناس را رقم زده است.

قیمت اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۵۲۱ تومان است. این اسکناس‌ها همچنان بدون تغییر قیمت عرضه می‌شوند.

 

ارسال نظر