افزايش ۳۰ ميليون مترمكعبي توليد گاز كشور

۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۰۰:۳۴:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۴۶۷

وزير نفت از افزايش ۳۰ ميليون مترمكعبي توليد گاز كشور خبر داد و گفت: امروز ۸۵۱ ميليون مترمكعب گاز به شبكه سراسري كشور تزريق شده كه اين رقم بي‌سابقه بوده است و در اين زمينه يك ركورد به شمار مي‌آيد.

وزير نفت از افزايش ۳۰ ميليون مترمكعبي توليد گاز كشور خبر داد و گفت: امروز ۸۵۱ ميليون مترمكعب گاز به شبكه سراسري كشور تزريق شده كه اين رقم بي‌سابقه بوده است و در اين زمينه يك ركورد به شمار مي‌آيد.
جواد اوجي در بازديد از مركز مديريت ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران با بيان اينكه طبق گزارش‌ها در بعضي از استان‌هاي كشور حدود ۱.۵ تا ۲ متر برف باريده است، گفت: در اين شرايط شبكه گازرساني پايدار و مستمر بوده است و در هيچ نقطه‌اي قعطي گاز نداشته‌ايم. وي با قدرداني از مردم و مديران شركت‌هاي ملي نفت و گاز ايران افزود: با تدابير انديشيده شده، با وجود كاهش دما طي دو تا سه هفته آينده حتي گاز يك مشترك هم نبايد دچار قطعي و گاز موردنياز كل كشور هم بايد تأمين شود. وزير نفت با بيان اينكه با همت مردم در ايام سرد امسال حدود ۱۱ درصد كاهش مصرف و در مجموع ۱۰ ماه، حدود پنج درصد معادل حدود ۱۵ ميليون مترمكعب در روز كاهش مصرف داشته‌ايم، افزود: امسال از پيش تدابير لازم انديشيده شد و در زمينه توليد گاز نسبت به پارسال روزانه ۳۰ ميليون مترمكعب افزايش توليد را از فازهاي پارس جنوبي و ميدان‌هاي مستقل گازي در شركت نفت مناطق مركزي داشته‌ايم، همچنين با جمع‌آوري گازهاي مشعل حجمي به توليد گاز اضافه شد. اوجي افزود: عمليات نگهداري و تعميرات دوره‌اي پالايشگاه‌هاي گازي، سكوها، خطوط انتقال گاز، ايستگاه‌هاي تقويت فشار گاز در روزهاي گرم سال به نحو مطلوب انجام شد، همچنين در نيروگاه‌ها نسبت به پارسال يك ميليارد ليتر سوخت مايع بيشتري ذخيره شد. ذخيره‌سازي گاز يكي از دغدغه‌ها بود كه همكاران ما در شركت ملي گاز ايران توانسته‌اند نزديك ۳.۲ ميليارد متر مكعب در مخازن ذخيره‌سازي گاز طبيعي ذخيره كنند كه در اين ايام به كمك ما آمد. وي تصريح كرد: هر مشترك از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ اسفندماه نسبت به پارسال ۱۰ تا ۳۵ درصد كاهش مصرف داشته باشد، نه تنها تعرفه گازش رايگان مي‌شود بلكه پاداش ۱۰ برابري گازبها را هم دريافت مي‌كند. وزير نفت گفت: شركت ملي گاز ايران در زمينه گازرساني به نيروگاه‌ها ركوردي تازه را ثبت كرد، طي اين ۱۰ ماه، روزانه حدود ۲۸ ميليون مترمكعب گاز بيشتر به نيروگاه‌ها تحويل داده شده است و صنايع عمده هم روزانه حدود ۱۰ ميليون مترمكعب بيشتر دريافت كرده‌اند. اوجي افزود: همه اين تدابير در كنار اجراي طرح‌هاي بهينه‌سازي به‌ويژه تعمير و بازسازي موتورخانه‌هاي مجتمع‌هاي مسكوني كه شركت ملي گاز به‌صورت رايگان انجام مي‌دهد، تا به امروز شبكه سراسري گاز كشور پايدار و مستمر بوده است. طبق اعلام وزارت نفت، وي اظهار كرد: از مردم عزيز خواهش مي‌كنم با توجه به كاهش دما در دو تا سه هفته آينده در سراسر كشور با مصرف بهينه گاز، خادمان خود را در شركت ملي گاز ياري كنند تا هيچ مشتركي با قعطي گاز روبرو نشود.

ارسال نظر