واردات خودروهاي نو و كاركرده برقي مجاز شد

۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۰۲:۰۷:۳۰
کد خبر: ۳۰۵۲۹۲

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، وزارت صمت را مجاز كردند تا در راستاي اجراي قانون هواي پاك و كاهش آلايندگي، انواع خودروهاي سواري برقي نو و كاركرده را وارد كند. به گزارش خبرنگار مهر، نمايندگان در جلسه علني صبح ديروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي بخش درآمدي لايحه بودجه سال ۱۴۰۳ كل كشور، موادي را به تصويب رساندند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، وزارت صمت را مجاز كردند تا در راستاي اجراي قانون هواي پاك و كاهش آلايندگي، انواع خودروهاي سواري برقي نو و كاركرده را وارد كند. به گزارش خبرنگار مهر، نمايندگان در جلسه علني صبح ديروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي بخش درآمدي لايحه بودجه سال ۱۴۰۳ كل كشور، موادي را به تصويب رساندند. بر اساس بند الحاقي ۱ تبصره ۹ ماده واحده اين لايحه، در اجراي ماده (۹) قانون هواي پاك به منظور كاهش آلايندگي شهرها، واردات انواع خودروهاي سواري نو و كاركرده با عمر كمتر از ۵ سال برقي و هيبريدي به داخل كشور مجاز بوده و حقوق ورودي خودروي برقي براي نوسازي ناوگان تاكسيراني شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل نيم‌واحد درصد و براي ساير متقاضيان چهار واحد درصد و حقوق ورودي خودروهاي 
تمام برقي – بنزيني (هيبريدي) پانزده واحد درصد تعيين مي‌گردد. وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است در قبال سرمايه‌گذاري در گسترش حمل و نقل عمومي برقي، توسعه زيرساخت‌هاي آن، انتقال فناوري و افزايش داخلي‌سازي خودروهاي برقي- بنزيني (هيبريدي)، تخفيف در پرداخت حقوق ورودي واردات اين نوع خودروها و قطعات منفصله آن را اعمال نمايد.

ارسال نظر