قيمت نفت افزايش نيافت

۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۰۰:۵۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۵۲۶۳
قيمت نفت افزايش نيافت

قيمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسيا كه معامله‌گران سرگرم ارزيابي عوامل متضاد عرضه و نگراني‌هاي پيرامون تقاضا بودند، تغيير چنداني نداشت. بهاي معاملات نفت برنت با ۲ سنت كاهش، به ۸۰ دلار و ۴ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا با يك سنت كاهش، به ۷۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشكه رسيد.

قيمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسيا كه معامله‌گران سرگرم ارزيابي عوامل متضاد عرضه و نگراني‌هاي پيرامون تقاضا بودند، تغيير چنداني نداشت.
بهاي معاملات نفت برنت با ۲ سنت كاهش، به ۸۰ دلار و ۴ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا با يك سنت كاهش، به ۷۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشكه رسيد.
هر دو شاخص روز دوشنبه كه حمله پهپادي اوكراين به پايانه صادرات سوخت شركت نواتك در اوست لوگا، نگراني‌ها نسبت به مختل شدن تقاضا را برانگيخت، با حدود ۲ درصد افزايش بسته شدند. تحليلگران مي‌گويند نواتك احتمالا فعاليت در مقياس گسترده را تا سه هفته ديگر از سرخواهد گرفت.
تحليلگران در گروه تحقيقاتي ANZ Research در يادداشتي نوشتند: هر چند خسارت به اسكله‌هاي بارگيري در پايانه اوست لوگا، براي مدت كوتاهي در صادرات وقفه ايجاد كرد اما اين اقدام، چشم‌انداز ورود جنگ روسيه و اوكراين به مرحله جديدي كه در آن دو طرف، زيرساخت انرژي حساس را هدف حمله قرار مي‌دهند را ترسيم كرد.
در خاورميانه، نيروهاي امريكايي و انگليسي، دور جديدي از حملات عليه اهدافي در يمن را انجام دادند. عمليات دريايي يمن در منطقه درياي سرخ، باعث تغيير مسير كشتي‌ها و ايجاد نگراني‌هايي نسبت به تورم شده است. نيروي مسلح يمن اعلام كرد حملاتش به كشتي‌هاي اسراييلي، در همبستگي با مردم فلسطين و در واكنش به حمله رژيم صهيونيستي به غزه بوده است.بعضي از تحليلگران به عوامل بنيادين كوتاه‌مدت بازار، خوشبين مانده‌اند. لئون لي، تحليلگر شركت «سي‌ام سي ماركتس» در اين باره گفت: بدون هيچ نگراني نسبت به ركود اقتصادي، تاثير هواي نامساعد بر توليد نفت امريكا و تشديد تنش‌هاي ژئوپليتيكي، همچنان از قيمت نفت پشتيباني مي‌كند.
در امريكا، سازمان خط لوله داكوتاي شمالي روز دوشنبه اعلام كرد: ۲۰ درصد از توليد نفت داكوتاي شمالي به دليل شرايط جوي نامساعد و دشواري فعاليت، تعطيل مانده است.
با اين حال، نگراني‌ها نسبت به روند احياي اقتصادي شكننده چين كه ترديدهايي را نسبت به دورنماي تقاضا براي نفت برانگيخته است، بر بازارها سنگيني مي‌كند. سياست‌گذاران چيني، تدابيري را براي تقويت اقتصاد اعلام كرده‌اند اما مصرف داخلي ضعيف مانده و باعث شده است معامله‌گران نفت نسبت به چشم‌انداز تقاضا، مضطرب شوند.
بر اساس گزارش رويترز، تحليلگران در نظرسنجي رويترز پيش بيني كردند ذخاير نفت امريكا در هفته منتهي به ۱۹ ژانويه، حدود ۳ ميليون بشكه كاهش پيدا كرده و پيش بيني مي‌شود طي مدت مذكور، ذخاير سوخت‌هاي تقطيري كاهش و ذخاير بنزين افزايش پيدا كرده باشد.

ارسال نظر