چراغ تجدید ارزیابی برای بورس روشن می‌شود؟

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۱۰:۵۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۲۳۷
چراغ تجدید ارزیابی برای بورس روشن می‌شود؟

شاید یک از مهم‌ترین خبرهای مثبتی که در این هفته به بازار سرمایه رسید خبر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت ذوب برای خروج از زیان بود.

بازار سرمایه روز قبل را سبز شروع کرد ولی در ادامه از میانه بازار نتوانست خود را در این محدوده حفظ کند و عقب‌گرد کرد. علیرغم معاملات از بازه مثبت تا منفی شاخص کل بازار سرمایه روی حمایت محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد، ارزش معاملات خرد کاهش یافت و خریداران در مثبت و منفی بازار کمتر شدند، این همان اتفاقی است که در این محدوده حمایتی چندان مطلوب معامله گران بازار سرمایه نبود. هرچند تحلیل‌گران از ارزندگی بازار سرمایه نسبت به قیمت دلار صحبت می‌کنند ولی سطح ارزندگی تا کنون نتوانسته خریداران را در بازار سرمایه نگه دارد.

خبر تجدید ارزیابی ذوب به بازار رسید

به گزارش اکوایران، شاید یک از مهم‌ترین خبرهای مثبتی که در این هفته به بازار سرمایه رسید خبر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت ذوب آهن اصفهان برای خروج از زیان بود. این خبر در ابتدا واکنش مثبت معامله ‌گران این نماد را به همراه داشت ولی در ادامه خریداران این نماد نیز عقب نشستند. از آنجایی که شاخص کل با خبر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها حمایت شده بود شروع افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها توسط ذوب می‌تواند چراغ اخبار مثبت تجدید ارزیابی را دوباره روشن کند.

بررسی تکنیکال شاخص کل بازار سرمایه

از نظر تکنیکی در صورتی که شاخص کل از این محدوده حمایت شود و به بالا بازگردد محدوده مقاومتی اول، سطح دو‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی است. البته محدوده دو‌میلیون و ۲۴۴ هزار واحدی از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نقطه مقابل اگر حمایت محدوده دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد از دست برود و تثبیت پایین این محدوده رخ دهد محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی حمایت روانی شاخص کل است که در صورتی که شاخص را متوقف نکند محدوده دو میلیون و ۴۹ هزار واحدی که منطبق بر سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ارسال نظر