«تعادل» از كاهش سهميه بنزين آزاد به ۱۰۰ ليتر گزارش مي‌دهد

اما و اگرهاي سهميه بنزين!

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ - ۰۱:۰۴:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۲۰۱
اما و اگرهاي سهميه بنزين!

باز مهم‌ترين فرآورده نفتي كشور خبرساز شد و در صدر اخبار رسانه‌ها تغيير سهميه‌بندي آن سرتيتر خبرها شد. سهميه بنزين ۳۰۰۰ توماني در كارت‌هاي سوخت شخصي از ۱۵۰ ليتر به ۱۰۰ ليتر كاهش يافت.

باز مهم‌ترين فرآورده نفتي كشور خبرساز شد و در صدر اخبار رسانه‌ها تغيير سهميه‌بندي آن سرتيتر خبرها شد. سهميه بنزين ۳۰۰۰ توماني در كارت‌هاي سوخت شخصي از ۱۵۰ ليتر به ۱۰۰ ليتر كاهش يافت.
به گزارش خبرنگار «تعادل»، لازم به ذكر است كه سهميه 60 ليتري بنزين يارانه‌اي 1500 توماني تغييري نكرده است.
در ضمن مردم در استفاده از كارت‌هاي جايگاه‌هاي سوخت محدوديتي ندارند و مي‌توانند پس از استفاده از سهيمه بنزين آزاد كارت‌هاي سوخت خود، از كارت‌هاي سوخت جايگاه‌ها نيز استفاده كنند.
همچنين ذخيره سهميه بنزين 1500 توماني كه تا پيش از اين، 9 ماه و به‌ميزان حداكثر 540 ليتر بود، از اين پس به 6 ماه و حداكثر 360 ليتر كاهش يافت.
ازاين‌رو، امكان ذخيره سهميه‌هاي بنزين 1500 توماني در كارت‌هاي سوخت بيش از 360 ليتر وجود ندارد و اگر كارت سوختي، به اين ميزان سهميه بنزين 1500 توماني داشته باشد، سهميه جديد به اين كارت در ماه‌هاي آتي واريز نخواهد شد.
لازم به ذكر است كه سقف مدت ذخيره‌سازي در كارت سوخت قبل از شيوع كرونا هم 6 ماه بوده كه با همه‌گيري ويروس كرونا به 9 ماه افزايش يافته بود و اكنون به روال گذشته برگشت.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي دليل كاهش سهميه آزاد بنزين را مديريت مصرف دانست و گفت: قرار نيست هيچ تغيير ديگري در ميزان سهميه‌ها يا قيمت بنزين در سال جاري داشته باشيم؛ درواقع چيزي در اين خصوص به‌ما اعلام نشده است.
جعفر سالاري‌نسب، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اظهار داشت: طبق آمارگيري انجام شده و بررسي‌هايي كه صورت گرفته، مصرف بنزين اكثر مردم كمتر از 150 ليتر در ماه است؛ يعني 60 ليتر بنزين سهميه‌اي 1500 توماني و كمتر از 100 ليتر بنزين 3000 توماني مورد مصرف قرار مي‌گيرد و عده كمي از مردم، بيش از 100 ليتر بنزين 3000 توماني در ماه مصرف مي‌كنند. وي افزود: به منظور كنترل و مديريت مصرف، به‌خصوص براي پرمصرف‌ها، سهميه‌هاي آزاد بنزين در كارت‌هاي هوشمند سوخت از 150 ليتر در ماه به 100 ليتر در ماه كاهش يافت.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تصريح كرد: تا پيش از شيوع كرونا، حجم ذخيره بنزين سهميه‌اي 1500 توماني در كارت‌هاي هوشمند سوخت 6 ماه و به‌ميزان حداگكثر 360 ليتر بود كه دولت براي رفاه مردم در زمان شيوع كرونا، حجم ذخيره‌سازي را به 9 ماه و حداكثر 540 ليتر افزايش داده بود كه اكنون اين وضعيت، به شرايط پيش از كرونا بازگشته و از اين پس، حداكثر بنزين 1500 توماني قابل ذخيره در كارت‌هاي هوشمند سوخت، 6 ماه و به ميزان حداكثر 360 ليتر است. سالاري‌نسب خاطرنشان كرد: مردم هيچ نگراني براي كارت سوخت نداشته باشند، اگر در شرايطي نياز شد از كارت سوخت جايگاه‌داران استفاده كنند، در تمامي جايگاه‌هاي سوخت، كارت آزاد وجود دارد. وي ادامه داد: تغييري كه قرار بود در بحث عرضه بنزين صورت گيرد، صورت گرفته و قرار نيست هيچ تغيير ديگري در ميزان سهميه‌ها يا قيمت بنزين در سال جاري داشته باشيم؛ در واقع چيزي در اين خصوص به‌ما اعلام نشده است.

ارسال نظر