شهادت پنج عضو سپاه پاسداران در حمله رژيم صهيونيستي

۱۴۰۲/۱۱/۰۱ - ۰۰:۵۹:۱۰
کد خبر: ۳۰۵۰۳۳

در پي حمله رژيم صهيونيستي به شهر دمشق 5 تن از مستشاران نظامي جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيدند. روابط عمومي كل سپاه اعلام كرد: بار ديگر رژيم جنايتكار صهيونيستي اقدام به تجاوز به شهر دمشق پايتخت كشور سوريه نمود و طي حمله هوايي جنگنده‌هاي رژيم متجاوز و غاصب تعدادي از نيروهاي سوري و 5 تن از مستشاران نظامي جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيدند.

در پي حمله رژيم صهيونيستي به شهر دمشق 5 تن از مستشاران نظامي جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيدند. روابط عمومي كل سپاه اعلام كرد: بار ديگر رژيم جنايتكار صهيونيستي اقدام به تجاوز به شهر دمشق پايتخت كشور سوريه نمود و طي حمله هوايي جنگنده‌هاي رژيم متجاوز و غاصب تعدادي از نيروهاي سوري و 5 تن از مستشاران نظامي جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسيدند. روابط عمومي كل سپاه در اطلاعيه‌اي از حمله هوايي جنگنده‌هاي رژيم متجاوز و غاصب صهيونيستي به دمشق و شهادت 5 تن از مستشاران نظامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خبر داد و در متن اين اطلاعيه نوشت: «بسم‌الله الرحمن الرحيم. در پي اقدام متجاوزانه رژيم ددمنش و جنايتكار صهيونيستي در حمله هوايي به دمشق 5 تن از مستشاران نظامي سپاه و مدافعين حرم و تعدادي از نيروهاي سوريه به درجه رفيع شهادت نائل آمدند. شهادت شهيدان حجت‌الله اميدوار، علي آقازاده، حسين محمدي و سعيد كريمي را به حضرت وليعصر(عج)، مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا (مدظله العالي)، خانواده‌هاي معظم شهيدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامي تبريك و تسليت مي‌گوييم.» ناصر كنعاني عصر روز شنبه در يك موضع‌گيري رسانه‌اي، نقض مكرر حاكميت و تماميت سرزميني سوريه و تشديد حملات متجاوزانه و تحريك آميز به اهداف مختلف در خاك سوريه توسط رژيم مجرم و كودك‌كش صهيونيستي را، گوياي عجز و درماندگي اين رژيم در ميدان نبرد و مبارزه با نيروهاي مقاومت در غزه و كرانه باختري در بيش از صد روز گذشته و تلاشي مذبوحانه براي گسترش بي‌ثباتي و ناامني در منطقه دانست. كنعاني افزود: شايسته است دولت‌ها، سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله شوراي امنيت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروريستي و جنايتكارانه رژيم صهيونيستي واكنش صريحي داشته و آن را به‌طور قاطع محكوم نمايند. سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: مستشاران نظامي جمهوري اسلامي ايران كه به دعوت رسمي دولت سوريه در اين كشور حضور دارند، نقش مهمي در كمك به دولت، ارتش و ‌ملت سوريه براي مبارزه با تروريسم و كمك به برقراري صلح، ثبات و امنيت پايدار در اين كشور طي ساليان گذشته داشته‌ و همچنان دارند. كنعاني تصريح كرد: ترور مستشاران نظامي ايران از سوي رژيم صهيونيستي، به روشني گوياي پيوند عميق و سازمان يافته ميان اين رژيم تروريستي با گروه‌هاي مختلف تروريستي و داعشي در منطقه است. سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاكيد كرد: بي‌ترديد خون اين شهيدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوري اسلامي ايران علاوه بر پيگيري سياسي، حقوقي و بين‌المللي اين اقدامات متجاوزانه و جنايتكارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروريسم سازمان يافته رژيم جعلي صهيونيستي در زمان و مكان مقتضي محفوظ مي‌داند.
سخنگوي وزارت امور خارجه براي روح بلند اين شهيدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروريسم علو درجات نزد خداي سبحان و براي خانواده‌هاي گرانقدر آنان صبر و شكيبايي مسالت كرد. در پي شهادت چهار مستشار نظامي جمهوري اسلامي ايران در حمله رژيم صهيونيستي به دمشق، رييس مجلس شوراي‌ اسلامي تاكيد كرد كه مجازات سختي در انتظار رژيم صهيونيستي خواهد بود.
متن پيام محمدباقر قاليباف، رييس مجلس به شرح زير است: 
«بسم‌الله الرحمن الرحيم
مِّن الْمُومِنِين رِجالٌ صدقُوا ما عاهدُوا‌الله عليهِ فمِنْهُم مّن قضيٰ نحْبهُ ومِنْهُم مّن ينتظِرُ وما بدّلُوا تبْدِيلًا
رژيم‌ غاصب و متجاوز صهيونيستي در جنايتي آشكار با بمباران مناطق مسكوني سوريه، جمعي از دلاوران و مجاهدان خدوم ملت ايران را ناجوانمردانه به شهادت رسانيد تا بار ديگر عجز و درماندگي خود از رويارويي در خطوط مقدم نبرد با رزمندگان اسلام را به‌نمايش بگذارد. شهيدان سرافراز، سردارحجت‌الله اميدوار، علي آقازاده، حسين محمدي و سعيد كريمي در دفاع از آرمان‌هاي اسلام و حريم اهل‌بيت (عليهم‌السلام) به عنوان مستشار نظامي و در حين انجام وظيفه، در بمباران جنگنده‌هاي مزدوران صهيونيستي در دمشق به شهادت رسيدند و به‌يقين با رشادت رزمندگان در تلافي اين جنايت، مجازات سختي براي رژيم غاصب اسراييل درانتظار خواهد بود. ضمن عرض تبريك و تسليت به پيشگاه حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شريف ايران و خانواده بزرگوار شهيدان، اميدوارم اين مجاهدان والامقام در جوار ارواح قدسي شهدا قرين رحمت و درجات الهي قرار گيرند.»

ارسال نظر