قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۹ دی ۱۴۰۲؛ کوییک، سمند سورن، فیدلیتی و هایما چند؟+ جدول

۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ۱۵:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۹۴۵
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۹ دی ۱۴۰۲؛ کوییک، سمند سورن، فیدلیتی و هایما چند؟+ جدول

کوییک دنده‌ای R سایپا امروز بدون تغییر قیمت با نرخ ۳۹۸ میلیون تومان معامله شد. سمند سورن پلاس بنزینی ۶۷۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت فیدلیتی پرایم پنج نفره در بازار امروز یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان اعلام شده و قیمت هایما 8S یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان است.

قیمت خودرو امروز جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ نسبت به روز گذشته هیچ تغییری ندارد. با آغاز دوباره روند معاملات از امروز، بازار خودرو‌های داخلی و مونتاژی روند آرامی به خود گرفته و تمامی محصولات بازار، بدون نوسان نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود تعطیلی بازار از روز گذشته، تنش میان پاکستان و ایران بالا گرفت که همین امر می‌تواند با آغاز دوباره روند معاملات، نرخ دلار را افزایشی کند. افزایش نرخ دلار نیز تأثیر مستقیمی روی قیمت خودرو دارد، اما برخی کارشناسان بر این باورند که نبود خریدار در بازار تا حدودی از رشد پیوسته قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های داخلی از آغاز امروز تغییری ندارد.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته افزایش جزئی داشته، اما امروز بدون تغییر روی نرخ ۳۹۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته به بالای کانال ۶۰۰ میلیون تومانی صعود کرده بود، امروز تغییری ندارد و با ۶۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU۵ از هم رده‌های سمند سورن بوده، اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۷۳۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۲۹ دی ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، هیچ تغییری ندارد.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ ۷۶۰ میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودرو‌های اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت ۸۷۰ میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج نفره از کراس‌اوور‌های مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودرو‌های بازار، با نرخ یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S که از جدیدترین خودرو‌های مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۲۹ دی ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، توضیح داد: قیمت خودرو در هفته گذشته بالا رفت، اما خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد که می‌تواند ناشی از ترس بالای مردم از سرمایه‌گذاری دوباره روی این بازار باشد. در حال حاضر هم با توجه به صحبت‌های اخیر وزارت صمت و خودروسازان، دوباره یک التهابی در بازار شکل گرفته که خودرو‌های داخلی را حدود ۲۰ تا ۹۰ میلیون تومان و خودرو‌های مونتاژی را حدود ۲۰۰ میلیون تومان گران کرده است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که خودرو‌های گران شده در بازار باز هم خرید و فروش نمی‌شوند و در هفته آینده نیز با توجه به نزدیکی بازار شب عید، احتمال می‌رود که این قیمت‌ها پایداری خود را حفظ کنند، اما به نظر می‌رسد کسانی به سمت بازار خودرو می‌روند که خریدار واقعی باشند و سرمایه‌گذار چندانی به سوی آن نمی‌آید.

 

ارسال نظر