دلار لیدر بازار سکه شد

۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۱۱:۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۴۹۲۰
دلار لیدر بازار سکه شد

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران حمایت از بازگشت خریدهای هیجانی دارد و همین امر موجب شده سکه هم به تبعیت از دلار و بدون توجه به ریزش طلا مسیر صعود را دنبال کند.

بررسی روند حرکتی قیمت سکه امامی در روز چهارشنبه حکایت از آن دارد که این فلز گران‌بهای داخلی علی رغم ریزش قابل توجه قیمت طلای جهانی مسیر صعود را دنبال کرده است. فعالان بازار در این رابطه می‌گویند که نرخ دلار لیدر بازار سکه شده و همین امر باعث شده که اثرگذاری طلا بر روی نوسانات بازار سکه تا حدودی کمرنگ شود.

به گزارش اکوایران، به این ترتیب قیمت اونس طلا دیروز تا ۲۰۰۵ دلار پایین آمده بود و این در حالی است که در روزهای گذشته قیمت طلای جهانی به ۲۰۵۵ دلار هم رسیده بود. از سوی دیگر روز چهارشنبه برخی‌ها از بازگشت خریداران هیجانی به بازار دلار خبر دادند. به ادعای آنها نرخ دلار که در روز سه‌شنبه در حدود ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شده بود دیروز به مسیر افزایشی خود ادامه داد و تا ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت.

طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه امامی که روز گذشته تا ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در زمان تدوین این گزارش قیمت سکه، باز هم‌افزایشی شد و در حدود ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان به فروش رسید. برخی معتقدند که یکی از دلایل هیجانی شدن روند معاملات ناشی از اتفاقات و تحولات منطقه در چند روز اخیر بوده است.

قیمت تتر هم در روز چهارشنبه افزایشی بود و بین 53 هزار و 200 تومان تا 53 هزار و 900 تومان معامله شد. با این افزایش تتر در حال نزدیک شدن به سقف ماه خود است. در آن مقطع قیمت تتر نتوانست از 54 هزار و 500 تومان عبور کند.

عده‌ای از معامله‌گران در بازار پشت خطی چهارشنبه شب مدعی بودند که اسکناس آمریکایی نوسان صعودی را ثبت کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد امروز هم سکه‌بازان روند حرکتی نرخ دلار را به دقت رصد خواهند کرد. سکه در حال حاضر مرز ۳۲ میلیون تومان و ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و در مقابل اگر مرز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال عقب نشینی تا نیمه کانال ۳۰ میلیون تومان وجود دارد.

ارسال نظر