جنجال بازي جديد تلگرام؛ نات‌كوين كلاهبرداري است؟

۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۰۰:۲۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۴۸۶۳

بررسي‌ها حاكي است يك بازي مبتني بر يك شبكه اجتماعي خارجي كه پرسروصدا و به نوعي جنجالي شده، به سرعت در حال رشد است و كاربران بسياري به دلايل مختلف از جمله احتمال ارزش يافتن آن در آينده به عنوان يك رمزارز، نسبت به استخراج آن اقدام مي‌كنند.

بررسي‌ها حاكي است يك بازي مبتني بر يك شبكه اجتماعي خارجي كه پرسروصدا و به نوعي جنجالي شده، به سرعت در حال رشد است و كاربران بسياري به دلايل مختلف از جمله احتمال ارزش يافتن آن در آينده به عنوان يك رمزارز، نسبت به استخراج آن اقدام مي‌كنند. به گزارش ايسنا، اخيرا يك بازي، توسط بنياد Ton طراحي و روي اپليكيشن پيام‌رسان تلگرام منتشر شده كه كاربران بايد يك ميني اپ تلگرام را نصب كرده و روي آيكون‌هاي آن با نام نات كوين (Notcoin) كليك كنند. عاملي كه باعث افزايش محبوبيت رمزارز نات كوين شده اين است كه فقط يك رمز ارز نيست، بلكه يك بازي مبتني بر ميم است كه به كاربران اجازه مي‌دهد تا با ضربه زدن روي صفحه، امتياز و كوين كسب كنند و به دليل سهولت و جذابيت در مدت كوتاهي محبوبيت بسياري به دست آورده است و ميليون‌ها نفر در مرحله آزمايشي آن شركت كرده‌اند. اين بازي به گونه‌اي طراحي شده است كه ساده و آسان باشد و نيازي به نصب، ثبت نام و هزينه ندارد. هر كسي كه يك مرورگر وب و اتصال به اينترنت داشته باشد مي‌تواند بلافاصله شروع به بازي كرده و نات كوين به دست آورد. كاربران با استفاده از نات كوين‌هايي كه به دست آورده‌اند مي‌توانند آيتم‌هاي مختلف درون بازي را خريداري كنند تا از اين طريق امكان استخراح نات كوين‌هاي بيشتري براي آنها فراهم شود.

 

ميم كوين چيست؟

براساس بررسي‌ نظر كارشناسان و تحليلگران در مقالات مختلف، ميم كوين‌ها ارزهاي ديجيتالي هستند كه بر اساس ميم يا شوخي اينترنتي ساخته مي‌شوند كه از ارزش زيادي هم برخوردار نيستند اما بعضي مواقع تحت شرايطي مانند حمايت سلبريتي‌ها و پذيرش جامعه در شبكه‌هاي اجتماعي يا تعهد كاربران به پلتفرمي كه آنها را معرفي مي‌كنند، مورد توجه قرار مي‌گيرند و در نهايت رشد مي‌كنند. كارشناسان براين باورند اگرچه پس از فراگير شدن اين ارز ديجيتال در مدت زمان كوتاهي در گوشه و كنار جهان طرفداران بسياري پيدا كرد اما جالب است كه گفته شود تيم سازنده آن هيچ هزينه‌اي براي تبليغات نكرده‌اند بلكه به صورت تبليغات دهان به دهان در جامعه اعضاي تلگرام مشهور شده است. با توجه به اينكه محبوبيت اين بازي پس از مدت كوتاهي از عرضه رسمي آن، به‌شدت افزايش يافت و طبق اعلام تنها در ۱۰ روز ۶.۳ ميليون بازيكن در آن فعاليت داشتند و اكنون ميليون‌ها نفر در سطح جهان مشغول ماين نات كوين هستند، اما اين سوال وجود دارد كه آيا اين اشتياق تضمين مي‌كند كه اين پروژه كلاهبرداري نباشد؟به اعتقاد تحليلگران، اگر اين بازي را همانند يك پروژه ارز ديجيتال بررسي كنيم، بايد مشخص كنيم كه آيا استانداردهاي لازم براي يك پروژه قابل قبول در دنياي ارزهاي ديجيتال را دارد؟ و اين در حالي است كه نات كوين يك ارز ديجيتال واقعي نيست و در بلاك چين TON ساخته نشده و در نتيجه اين مساله آن را بيشتر به يك بازاريابي اينترنتي تبديل مي‌كند.

ارسال نظر