اجراي مسكن دولتي در بافت‌هاي فرسوده

۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۰۰:۴۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۷۳۱

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: متقاضيان نوسازي مسكن در بافت‌هاي فرسوده از تمامي حمايت‌ها و معافيت‌هاي نهضت ملي مسكن برخوردار مي‌شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: متقاضيان نوسازي مسكن در بافت‌هاي فرسوده از تمامي حمايت‌ها و معافيت‌هاي نهضت ملي مسكن برخوردار مي‌شوند.
به گزارش مهر، محمد اييني مديرعامل شركت بازآفريني شهري ايران با بيان اينكه ظرفيت بالاي ساخت مسكن جديد در بافت‌هاي فرسوده‌، تاريخي و سكونتگاه‌هاي غيررسمي وجود دارد، اظهار كرد: در بافت‌هاي تاريخي مي‌توان با ساخت تراكم كمتر و با رعايت ضوابط، مقررات و قوانين وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي‌، مساكن جديد ساخت و اين محدوده‌هاي را از تخريب بيشتر نجات داد.
معاون وزير راه و شهرسازي ضمن دعوت از انبوه‌سازان، سازندگان و توسعه‌گران جهت ورود به حوزه ساخت و ساز در محدوده بافت‌هاي تاريخي شيراز، گفت: منظور از ساخت و ساز بي‌رويه در بافت‌هاي تاريخي نيست. بلكه سازندگان، توسعه‌گران حرفه‌اي، فني و متخصص مي‌توانند با حفظ ارزش‌هاي تاريخي و با رعايت ضوابط و مقررات وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌د ستي و تعديل جرايم غيرضروري، به داد اين بافت‌ها برسند و حيات اقتصادي و زندگي را به آنها بازگردانند.
وي با انتقاد از روند كند صدور پروانه ساختماني در محلات فرسوده توسط برخي از شهرداري‌هاي سراسر كشور، اظهار كرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه كشور، پيش‌بيني شده كه صدور پروانه ساختماني توسط شهرداري‌ها، حداكثر ظرف ۳ ماه بايد انجام شود. مديرعامل شركت بازآفريني شهري ايران با بيان اينكه برنامه هفتم توسعه كشور حمايت كامل از اقدامات بازآفريني در محلات فرسوده شهري دارد، گفت: در برنامه هفتم توسعه كشور تمامي حمايت‌ها، تخفيف‌ها و مساعدت‌ها در مناطق محروم و كم‌برخوردار نيز براي محلات هدف بازآفريني شهري (بافت‌هاي فرسوده – تاريخي – سكونتگاه‌هاي غيررسمي) پيش‌بيني شده است. بدين معنا كه سرمايه‌گذاران در حوزه بازآفريني شهري از كليه معافيت‌هاي مالياتي‌، تسهيلات بانكي مناطق كم برخوردار بهره خواهند برد.
آييني با اشاره به اينكه انشعابات آب و برق و گاز در محلات هدف بازآفريني شهري محفوظ و انشعابات جديد بايد در اسرع وقت صادر شود، گفت: متقاضيان نوسازي مسكن در بافت‌هاي فرسوده از تمامي حمايت‌ها و معافيت‌هاي نهضت ملي مسكن برخوردار مي‌شوند.

ارسال نظر