اينفلوئنسرها در ايتاليا نقره داغ مي‌شوند

۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۰۱:۵۹:۳۲
کد خبر: ۳۰۴۶۷۴

اداره ارتباطات ايتاليا اينفلوئنسرها را هدف گرفته تا درباره پست‌هاي تبليغاتي شفافيت بيشتري ارايه دهند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، AGCOM اداره ارتباطات ايتاليا قوانين سختگيرانه‌اي را تصويب كرده تا شفافيت درباره پست‌هايي كه سلبريتي‌ها با انبوه تماشاچيان آنلاين خود به اشتراك مي‌گذارند، افزايش يابد.

اداره ارتباطات ايتاليا اينفلوئنسرها را هدف گرفته تا درباره پست‌هاي تبليغاتي شفافيت بيشتري ارايه دهند. به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، AGCOM اداره ارتباطات ايتاليا قوانين سختگيرانه‌اي را تصويب كرده تا شفافيت درباره پست‌هايي كه سلبريتي‌ها با انبوه تماشاچيان آنلاين خود به اشتراك مي‌گذارند، افزايش يابد. اين قوانين در حالي تصويب شده كه چندي پيش آژانس آنتي تراست ايتاليا «كيارا فرانگي» يك اينفلوئنسر با حدود ۳۰ ميليون فالوئر در اينستاگرام را به دليل فقدان شفافيت درباره يك سازمان خيريه، يك ميليون يورو جريمه كرد. AGCOM اعلام كرد قوانين جديد براي تمام اينفلوئنسرهايي اجرا مي‌شود كه به زبان ايتاليايي پست منتشر و با برندهاي ايتاليايي با بيش از يك ميليون فالوئر همكاري مي‌كنند. هرگونه محتواي تبليغاتي پست شده بايد به‌طور شفاف و به شيوه‌اي برچسب بخورد كه قابل شناسايي باشد، درغير اينصورت اينفلوئنسر مذكور احتمالا با جريمه‌اي تا سقف ۶۰۰ هزار يورو روبرو مي‌شود. با توجه به آنكه اينفلوئنسرهاي آنلاين گستره فعاليت وسيعي دارند، بيشتر اوقات براي ارتقاي فروش محصولات و افزايش شهرت برند، قدرت بيشتري نسبت به تبليغات سنتي دارند. مقامات ايتاليا همچنين اعلام كردند اينفلوئنسرها بايد به دستورالعمل مربوط به تمام رسانه‌ها احترام بگذارند.طبق اين دستورالعمل بايد از اخبار جعلي و پست‌هاي تبعيض‌آميز يا نژادپرستانه اجتناب كرد. اداره ارتباطات ايتاليا از يك سال قبل مشغول توسعه قوانين است و به‌طور خاص اينفلوئنسر مذكور (فرانگي) را هدف نگرفته بود. سال گذشته فرانسه قانوني را ارايه كرد تا هرگونه تبليغ محصولاتي مانند تنباكو توسط اينفلوئنسرها را غيرقانوني اعلام و شفافيت بيشتري درباره محتواي پولي فراهم كند.

ارسال نظر