سهامداران مراقب سيگنال‌فروشان باشند

۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۰۱:۴۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۴۹۵

مدير نظارت بر بورس‌ها گفت: عمده كانال‌هاي سيگنال فروش غيرمجاز صرفا به دنبال منافع شخصي خود و سوءاستفاده از وجوه سرمايه‌گذاران هستند. امير مهدي صبايي مدير نظارت بر بورس‌ها در پاسخ به اين پرسش كه شاهد تبليغات برخي از كارشناسان و ايحاد كانال‌هاي vip براي سيگنال فروشي هستيم با متخلفان برخورد خواهد شد؟ گفت: سيگنال دهي از مصاديق فعاليت مشاوره سرمايه‌گذاري است و تصدي به اين فعاليت بر اساس بند ۱ ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران مستلزم اخذ مجوز فعاليت از اين سازمان است

باشگاه خبرنگاران جوان| مدير نظارت بر بورس‌ها گفت: عمده كانال‌هاي سيگنال فروش غيرمجاز صرفا به دنبال منافع شخصي خود و سوءاستفاده از وجوه سرمايه‌گذاران هستند. امير مهدي صبايي مدير نظارت بر بورس‌ها در پاسخ به اين پرسش كه شاهد تبليغات برخي از كارشناسان و ايحاد كانال‌هاي vip براي سيگنال فروشي هستيم با متخلفان برخورد خواهد شد؟ گفت: سيگنال دهي از مصاديق فعاليت مشاوره سرمايه‌گذاري است و تصدي به اين فعاليت بر اساس بند ۱ ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران مستلزم اخذ مجوز فعاليت از اين سازمان است. همچنين اين سازمان اشخاصي را كه بدون دريافت مجوز لازم، مبادرت به اين فعاليت نمايند به موجب ماده ۵۲ قانون مذكور تحت پيگرد قانوني قرار مي‌دهد. او افزود: با توجه به الزامات قانوني تعيين شده، گزارش‌ها و شكاياتي كه در خصوص انجام تخلف فوق از طريق درگاه‌هاي دريافت شكايات و گزارش ناهنجاري از جمله سامانه ديده بان سلامت بازار سرمايه به اين سازمان واصل مي‌گردد مورد بررسي كارشناسي قرار مي‌گيرد و در صورت احراز تخلف يا جرم به مراجع رسيدگي مربوطه ارسال مي‌شود.
اين مقام مسوول در ادامه اظهار كرد: عمده كانال‌هاي سيگنال فروش غيرمجاز صرفا به دنبال منافع شخصي خود و سوءاستفاده از وجوه سرمايه‌گذاران هستند؛ لذا توصيه اكيد مي‌شود سهامداران محترم در مواجهه با كانال‌هاي مذكور؛ از اعتماد به اين كانال‌ها خودداري نموده و سرمايه خود را در اختيار ايشان قرار ندهند يا با توصيه آنها اقدام به سرمايه‌گذاري نكنند. صبايي افزود: سرمايه‌گذاران محترم همواره مي‌توانند از طريق نهاد‌هاي مالي داراي مجوز و تحت نظارت اين سازمان از قبيل شركت‌هاي سبدگرداني، مشاوره سرمايه‌گذاري و صندوق‌ها براي سرمايه‌گذاري تخصصي در بازار سرمايه استفاده كنند. اين مقام مسوول بيان كرد: رصد فضاي مجازي با دو هدف اصلي الف) مقابله با تخلفات و ناهنجاري‌هاي مرتبط با بازار سرمايه در فضاي مجازي و ب) بررسي ديدگاه‌ها و دغدغه‌هاي فعالان بازار سرمايه و اقدامات متناسب، به صورت مستمر در اين سازمان در حال انجام است. او گفت: در زمينه مقابله با ناهنجاري‌هاي بازار سرمايه در فضاي مجازي و كشف تخلفات در اين حوزه، با توجه به گستردگي فضاي مجازي و استفاده بخش زيادي از جامعه سهامداران از اين فضا، امكان ارسال گزارش‌هاي ناهنجاري توسط سهامداران به اين سازمان فراهم شده است و اشخاص مي‌توانند با مراجعه به سايت ديده بان سلامت بازار سرمايه به آدرس dideban.seo.ir گزارش‌هاي مستند خود در حوزه فضاي مجازي را ارسال كنند.  مدير نظارت بر بورس‌ها گفت: گزارش‌هاي دريافتي پس از بررسي كارشناسي در صورت احراز تخلف يا جرم به مراجع رسيدگي مربوطه ارسال خواهد شد. در زمينه بررسي ديدگاه‌ها و دغدغه‌هاي فعالان بازار سرمايه در فضاي مجازي نيز، اين موضوع در راستاي حمايت از حقوق سهامداران خرد و اصلاح برخي از رويه‌هاي اجرايي و نظارتي بازار سرمايه، مورد توجه قرار گرفته است. او افزود: برخي از موضع‌گيري‌ها و مصاحبه‌هاي سخنگوي سازمان نيز در همين راستا و جهت پاسخ به دغدغه‌هاي سهامداران محترم انجام شده است.

ارسال نظر