فنر قیمت ارز چقدر محتمل است؟

۱۴۰۲/۱۰/۱۳ - ۱۳:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۸۹۱
فنر قیمت ارز چقدر محتمل است؟

بسیاری از کارشناسان معتقدند که فشرده شدن فنر قیمتی دلار در ماه‌های اخیر از سوی دولت در بلند مدت آثار سوء دارد.

چند ماهی است که دولت با سیاسیت‌های مختلف در راستای مدیریت بازار ارز، قیمت دلار را در حوالی 50هزار تومان نگه داشته است. نرخ دلار در سه ماهه پاییز تنها در روزهای 16 و 17مهر به دلیل تزریق ریسک‌های جنگ غزه به بازار ارز نوسانی بود و پس از آن بازهم در یک رکود نسبی فرو رفت.

به گزارش اکونگار، در روزهای اخیر هم قیمت دلار در بازار آزاد حوالی 50هزار و 500تومان در نوسان بود و اتفاق ویژه و خاصی از نظر قیمتی در بازار ارز رخ ندارد. درحالی که روزهای گذشته خبری درباره ممنوعیت مبادلات صرافی بین عراق و ایران، منتشر شد، اما بازهم ریسک‌های ناشی از این اتفاق دامن بازار را نگرفت و قیمت دلار در همان حوالی 50هزار تومان می‌چرخید. 

از آنجایی که روز دوشنبه، عراق اعلام کرد که بر اساس مصوبه جدید، صرافی‌های رسمی این کشور مجوز خرید و فروش ارز با ایرانی‌ها را ندارند.انتظار می‌رفت بازار ارز تحت تاثیر این خبر قرار بگیرد، چون بسیاری از معامله‌گران معتقدند که این خبر یک سیگنال جدی به بازار ارز بود. به نظر می‌رسد، اجرایی شدن این مصوبه راه‌های ورود ارز به کشور را با مشکلات جدی رو به رو می‌کند و یکی از مهمترین مبادی ورودی ارز به کشور بسته خواهد شد. کارشناسان معتقدند در صورت اجرای این قانون یک ریسک جدید به بازار ارز کشور وارد شده و ممکن است دلار کانال 50هزار تومانی را از دست داده و جهش شدیدی را تجربه کند. 

ارسال نظر