گران‌ترين و ارزان‌ترين قيمت اينترنت در جهان+وضعيت ايران

۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۰۱:۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۰۳۸۰۳

با متصل شدن همه بخش‌هاي جهان به يكديگر، اينترنت روزبه‌روز به يك نياز ضروري تبديل مي‌شود اما مردم در سراسر جهان براي دسترسي به اينترنت، بر اساس ارزش دلاري، قيمت‌هاي بسيار متفاوتي پرداخت مي‌كنند. به گزارش ايسنا، آمار وب سايت «ورلد پاپيوليشن ريويو» نشان مي‌دهد در همه جاي جهان، اكثر صورت‌حساب‌هاي ماهانه از حدود ۲۰ دلار تا كمي بيش از ۵۰ دلار متغير است.

با متصل شدن همه بخش‌هاي جهان به يكديگر، اينترنت روزبه‌روز به يك نياز ضروري تبديل مي‌شود اما مردم در سراسر جهان براي دسترسي به اينترنت، بر اساس ارزش دلاري، قيمت‌هاي بسيار متفاوتي پرداخت مي‌كنند. به گزارش ايسنا، آمار وب سايت «ورلد پاپيوليشن ريويو» نشان مي‌دهد در همه جاي جهان، اكثر صورت‌حساب‌هاي ماهانه از حدود ۲۰ دلار تا كمي بيش از ۵۰ دلار متغير است. ساكنان امارات عربي متحده با پرداخت ماهانه ۹۸.۸۴ دلار، بالاترين ميانگين هزينه اينترنت را در ماه پرداخت مي‌كنند و در رتبه‌هاي دوم و سوم، قطر با ۹۲.۰۴ دلار هزينه ماهانه و عمان با ۷۶.۹۹ دلار هزينه ماهانه، قرار دارند. هندوراس با ۷۲.۲۸ دلار در رتبه چهارم و پس از آن، عربستان سعودي با ۷۰.۷۵ دلار، در رتبه پنجم قرار دارد. امريكا با هزينه ماهانه ۶۷.۵۷ دلار، كانادا با ۶۳.۱۶ دلار، بوليوي با ۵۷.۳۴ دلار، بحرين با ۵۶.۷۰ دلار و لوكزامبورگ با ۵۶.۴۶ دلار، در پنج رتبه بعدي قرار گرفته و فهرست ۱۰ كشوري كه بيشترين هزينه ماهانه براي اينترنت را دارند، كامل مي‌كنند. نيمي از ۱۰ كشور گران‌قيمت براي دسترسي به اينترنت، در خاورميانه هستند.
از سوي ديگر، بعضي از كشورها هزينه بسيار كمتري براي آنلاين شدن پرداخت مي‌كنند. در اوكراين، ميانگين صورتحساب كاربران اينترنت، ۵.۶۲ دلار است و پس از آن، روسيه با ۸.۱۷ دلار ماهانه قرار دارد. روماني (۸.۲۵ دلار)، تركيه (۸.۷۷ دلار)، مولداوي (۹.۱۴ دلار)، هند (۹.۴۸ دلار) و سريلانكا (۹.۴۸ دلار) همگي ماهانه با قيمت كمتر از ۱۰ دلار، اينترنت فراهم مي‌كنند. كشورهاي اروپايي و آسيايي به‌طور نسبتا مساوي، در ميان ۱۰ كشور ارزان قيمت از نظر خدمات اينترنتي قرار دارند. طبق آمار وب سايت «ورلد پاپيوليشن ريويو»، هزينه ماهانه اينترنت در ايران، ۲۰.۴۷ دلار است.

ارسال نظر