تهران در تنش آبی؛ اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۶۷۸
تهران در تنش آبی؛ اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد

چمران با تأکید بر اینکه وضعیت آب در استان تهران وخیم است، افزود: اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد؛ بسیار وضعیت ناگواری را شاهد هستیم و ظرفیت سدها به حداقل رسیده است.

مهدی چمران روز یکشنبه در دویست و چهارمین جلسه شورا افزود: امسال اتوبوس‌های برقی به تهران نمی‌رسد البته منابع مالی تامین و قرار بود تعداد یک هزار دستگاه اتوبوس برقی و یک هزار دستگاه دیزلی باشد که وزیر صمت اصرار بر برقی بودن همه داشت که ما هم پذیرفتیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: قرار است ۲ هزار اتوبوس برقی وارد شود اما زمان مشخص نیست؛ مشکل تامین برق نخواهیم داشت چون برق زیادی مصرف نمی‌کنند و یک بار در روز شارژ شوند کافی است ضمن اینکه ایستگاه‌های شارژ برقی ایجاد خواهیم کرد.

چمران با بیان اینکه امسال امکان ورود خودروهای ون به کشور و وارد شدن به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت وجود دارد، اضافه کرد: همه تلاش مدیریت شهری توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

چمران در مورد توزیع گوشت و مرغ در میادین شهر تهران هم یادآور شد: هر چقدر تامین کنند سازمان میادین آمادگی توزیع دارد البته گوشت مثل میوه نیست که آن را بخریم و در میادین توزیع کنیم.

وی در خصوص دستور کار جلسه امروز گفت: امروز یک طرح یک فوریتی برای بیمارستان حیوانات داریم همچنین مدتی است که موضوع باغ‌ها را بررسی نکرده‌ایم که امروز به آن هم می‌پردازیم.

مجری خط ۱۱ متر تهران گفت: این خط در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود و ساخت آن عملیاتی خواهد شد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: اساسنامه‌های سازمان‌های شهرداری را هم بررسی می‌کنیم و امکان برگزاری جلسات بعدی برای بررسی باغات نیز وجود دارد.

مخالفت با برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول تهران

چمران در صحن شورا نیز در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی، اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می‌شود و امسال نیز بر همین منوال است و به شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اعلام کردند در نمایشگاه خودرو که اسفندماه در شهر آفتاب برگزار خواهند کرد، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه خودرو به مدت ۱۸ سال به دلیل ازدحام در نمایشگاه بین المللی تعطیل بود، افزود: نمایشگاه بین المللی اعلام کرده بود که از شورای ترافیک مجوز گرفته اما وقتی پرسیدیم گفتند که از شورای عالی ترافیک استان اقدام کردند که هیچ ارتباطی به شهر تهران ندارد البته پلیس نیز با این موضوع مخالف است و مدیریت شهری هم به شدت با برگزاری این نمایشگاه مخالفت دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه وزیر صمت اذعان کرد با برگزاری نمایشگاه خودرو در اسفند ماه مخالف است و استاندار نیز مخالفت خود را اعلام کرد، گفت: این جزیره ای عمل کردن و دودستگی مایه تأسف است؛ برای درآمدس اندک نمایشگاه در سئول برگزار می‌کنند.

چمران یادآور شد: سوال ما این است که آیا وزارت صمت درمانده این مبلغ است؟ ما نمی‌خواهیم مردم آسیب ببینند، در غیر این صورت اگر مردم آسیب نمی‌بینند نمایشگاه برگزار شود!

وضعیت آب تهران وخیم است

وی با تأکید بر اینکه وضعیت آب در استان تهران وخیم است، افزود: اگر باران نبارد معلوم نیست چه خواهد شد؛ بسیار وضعیت ناگواری را شاهد هستیم و ظرفیت سدها به حداقل رسیده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: حداقل کاری که مردم می‌توانند انجام دهند صرفه جویی در مصرف است تا بتوان آب را به گونه‌ای تامین کرد.


ارسال نظر