قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار آزاد امروز ۹ دی ۱۴۰۲؛ کوییک اتوماتیک، شاهین، سمند سورن و فیدلیتی چند؟ + جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۱۰/۰۹ - ۱۸:۰۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۶۰۸
قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار آزاد امروز ۹ دی ۱۴۰۲؛ کوییک اتوماتیک، شاهین، سمند سورن و فیدلیتی چند؟ + جدول قیمت‌ها

کوییک اتوماتیک R امروز بدون تغییر قیمت ۴۷۰ میلیون تومان در حل معامله است. شاهین G هم که هفته گذشته از کانال ۶۰۰ میلیون تومان عبور کرده بود امروز ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. سمند سورن پلاس بنزینی ۶۳۰ میلیون تومان معامله شد. فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره هم که هفته گذشته ۳۰ میلیون تومان گران شد امروز یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

روند قیمت خودرو طی دو هفته گذشته با وجود ثبات نرخ دلار به صورت صعودی بود. از یک سو، احتمال می‌رود با نزدیکی به آخر سال، تقاضای بازار افزایش یابد. از سوی دیگر، تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان در مورد واردات خودرو، برخی دیگر از متقاضیان چشم به راه خودرو‌های وارداتی را به سوی بازار کشانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های داخلی در آغاز روند معاملات امروز تغییری نداشت.

کوییک اتوماتیک R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته افزایش چند میلیونی داشته است، اما امروز بدون تغییر و با ۴۷۰ میلیون تومان در حل معامله است.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که مدتی است در محدوده ۵۸۰ الی ۵۹۰ میلیون تومان نوسان می‌کرد. این خودرو طی هفته گذشته از کانال ۶۰۰ میلیون تومان عبور کرد و امروز با همان نرخ ۶۱۰ میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی که از سدان‌های پرفروش بازار محسوب می‌شود، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت ۶۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس XU۷P از هم رده‌های سمند سورن پلاس است و همانند روز گذشته با نرخ ۵۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو‌های داخلی در بازار آزاد امروز ۹ دی ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

آریزو ۵ توربو جدید، سدانِ نسبتاً اقتصادی مدیران خودرو به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته تغییر قیمت ندارد و با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که با همان قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

فردا T5، کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که نوسان چندانی در بازار ندارد. قیمت فردا T۵، امروز نیز تغییری ندارد و با نرخ یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتور به شمار می‌رود که در آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۰ میلیون تومان گران شد، اما امروز با همان قیمت یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار آزاد امروز ۹ دی ۱۴۰۲؛ کوییک اتوماتیک، شاهین، سمند سورن و فیدلیتی چند؟ + جدول قیمت‌ها

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، گفت: «بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد؛ با این تفاوت که شیطنت‌هایی از سوی برخی از شرکت‌های خودروساز اتفاق می‌افتد. شطینت‌هایی که شاید اگر فضای بازار مستعدتر بود، می‌توانستند از آن سوء استفاده کنند و محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های بسیار بالا تحویل مشتریان بدهند. شرکت‌های خودروساز پس از ثبت‌نام برخی از محصولات، قیمت آن‌ها را به بهانه‌هایی مانند امتیاز بیشتر گاهی اوقات تا ۱۵۰ میلیون تومان بالا می‌برند.»

او ادامه داد: «شاید وزارت صمت نیز در پشت پرده چنین مجوزی را صادر کرده که خودروسازان بتوانند چنین اقداماتی داشته باشند و هیچ نهادی از آن جلوگیری نمی‌کند. به طور کلی در بازار فعلی، خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد. گاهی اوقات برخی از دلالان بازار برای رونق بخشیدن به آن، شایعاتی را پخش می‌کنند که هیچ‌کدام صحت ندارد و پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو نیز قیمت‌ها به همین شکل باقی بماند و خرید و فروش چندانی در بازار صورت نگیرد.»

 

ارسال نظر