افزايش تصادفات فوتي و جرحي در تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزايش تصادفات فوتي و جرحي در پايتخت برخي از اقدامات پليس براي كاهش آمار اين تصادفات را تشريح كرد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزايش تصادفات فوتي و جرحي در پايتخت برخي از اقدامات پليس براي كاهش آمار اين تصادفات را تشريح كرد. فيروز كشير در گفتوگو با ايسنا، به تشريح روند وقوع تصادفات در معابر پايتخت پرداخت و گفت: آمارهاي ما نشان ميدهد كه از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه در بحث تصادفات شهر تهران اعم از تصادفات فوتي و جرحي با روندي افزايشي روبرو بودهايم و گرچه شيب اين افزايش تند نيست اما حتي يك كشته يا مصدوم در تصادفات نيز از نظر ما زياد است و بايد جلوي آن گرفته شود. در همين راستا نيز اقداماتي را براي كاهش تصادفات رانندگي در دستوركار قرار دادهايم. وي با بيان اينكه كاربران ترافيك اعم از رانندگان، عابران و سرنشينان نيز بايد يكسري نكات را رعايت كنند، گفت: يكي از اصليترين گروههايي كه بايد نكات و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند، راكبان موتورسيكلت هستند. آمارهاي ما نشان ميدهد كه ۴۷ درصد از تصادفات فوتي رخ داده در شهر تهران مربوط به موتورسواران بوده است. تجزيه و تحليل آمار تصادفات در طول هشت ماهه امسال اين موضوع را نشان داده است. متاسفانه حدود ۹۰ درصد موتورسواراني كه در صحنه تصادف فوت كردهاند، اصلا از كلاه ايمني استفاده نكرده بودند. به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ دليل اصلي مرگ موتورسواران نيز ضربه به سر است، راهكار پيشگيري از ضربه به سر هم استفاده از كلاه ايمني استاندارد است. در واقع موتورسواران بايد كلاه ايمني استاندارد بر سر بگذارند و هركلاهي قابليت جلوگيري از ضربه وارد به سر را ندارد. واقعيت اين است كه درصد بالايي از مرگهاي ناشي از تصادف با موتور سيكلت در صورت استفاده از كلاه و رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي قابل پيشگيري بود.
