دولت با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت موافقت کرد و بسته اینترنت هدیه داد

۱۴۰۲/۱۰/۰۷ - ۱۴:۲۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۵۰۸
دولت با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت موافقت کرد و بسته اینترنت هدیه داد

پیامکی با محتوای بسته اینترنت اهدایی دولت برای مردم ارسال شده که از ۱۲ دی اعمال می‌شود. این بسته پس از موافقت وزارت ارتباطات با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت در نظر گرفته شده است.

پس از موافقت وزارت ارتباطات با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت، پیامکی با محتوای بسته اینترنت اهدایی دولت برای مردم ارسال شده است که از ۱۲ دی اعمال می‌شود.

به گزارش فارس، بعد از تعهد اپراتورها به افزایش کیفیت اینترنت، وزارت ارتباطات به میزان ۳۴ درصد یعنی کمتر از نرخ تورم موافقت کرده است. پیش از این اپراتورها درخواست افزایش صد درصدی تعرفه اینترنت را داشتند که با آن مخالفت شد.

دولت با افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت موافقت کرد، بسته اینترنت هدیه داد

پیش از این وزارت ارتباطات گفته بود که افزایش تعرفه منوط به پذیرش شروط رگولاتوری است و امروز در خبری اعلام شد که شب گذشته اپراتورهای ارتباطی با حضور در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برخی از شروط این سازمان از جمله افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت را پذیرفتند.

مهمترین شروط پذیرفته شده توسط اپراتورهای ارتباطی موارد زیر اعلام شده بود:

۱- افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۲- افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۳- افزایش سی درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده

خبرها حاکی از این است که طبق توافقات صورت گرفته اکنون با افزایش تعرفه به میزان ۳۴ درصد یعنی زیر نرخ تعرفه موافقت شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اصلاح تعرفه‌های اینترنت اپراتورها، اعلام کرد، دولت برای جبران اصلاح تعرفه که پس از پذیرش شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتورها برای آن تصمیم‌گیری می‌شود، یک بسته هدیه اینترنت درنظر دارد.

اکنون با پذیرش شروط توسط اپراتورها دولت با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد مردم برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنند.

گفتنی است ابتدای این هفته اپراتورها در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با اشاره به تورم در سال‌ها اخیر و عدم افزایش قیمت اینترنت، خواستار افزایش صددرصدی تعرفه‌ها شدند. در این نامه آمده بود «به رغم افزایش شدید هزینه‌های ناظر به ارائه خدمات ارتباطی، ناشی از افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا و با عنایت به اینکه عمده هزینه‌های اپراتورها ارزی می‌باشد، تثبیت تعرفه خدمات اپراتورها طی ۵ سال در گذشته منجر به کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها و مانع توسعه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی اعم از ثابت و موبایل شده است.»

آنها همچنین در بخش دیگری از نامه خود خطاب به رئیس‌جمهور نوشته بودند: «با عنایت به شعار حضرتعالی در حمایت از اقشار کم برخوردار، در صورت موافقت با پیشنهاد فوق امکان ارائه بسته‌های رایگان و ارزان قیمت برای این قشر از کاربران با هماهنگی و مدیریت دولت محترم فراهم می‌باشد.»

ارسال نظر