قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲ دی ۱۴۰۲/ کوییک، تارا اتوماتیک، هایما و چانگان چند؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۱۶:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۱۸۸
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲ دی ۱۴۰۲/ کوییک، تارا اتوماتیک، هایما و چانگان چند؟+ جدول قیمت‌ها

بازار خودرو امروز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ بدون تغییر بود. کوییک معمولی با قیمت ۳۴۸ میلیون تومان معامله و تارا اتوماتیک V2 با قیمت ۷۶۳ میلیون تومان میان خریداران و فروشندگان خرید و فروش شد. در میان خودروهای مونتاژی نیز هایما S7 پلاس ایران خودرو ۱.۴۲۰ میلیون تومان قیمت خورد و چانگان CS۳۵ در گروه خودروسازی سایپا هم ۱.۰۷۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

بازار خودرو امروز شنبه ۲ دی ۱۴۰۲، با توجه به آغاز اولین روز هفته و شروع نخستین روز کاری در زمستان، آرام و بدون تلاطم گزارش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته جاری می‌توان انتظار داشت کماکان بازار خودرو روند هفته‌های پیشین را در پی بگیرد و از این روی در صورت ثبات در سیاست گذاری‌های صنعت خودرو، شاهد نوسانات قیمتی محدودی در بازار خودروی کشورمان خواهیم بود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را مانند روز‌های گذشته تجربه می‌کند.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

قیمت خودرو در بازار نسبت به روز‌های گذشته هیچ‌گونه تغییری نداشته است، ارزان‌ترین خودروی سواری صفر موجود در بازار، کوییک معمولی همچنان با قیمت ۳۴۸ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

تنها خودروی دوگانه سوز موجود در سبد محصولات گروه خودرو سازی سایپا یا همان ساینا S دوگانه سوز نیز مانند روز‌های پایانی هفته گذشته همچنان با قیمت ۳۸۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری می‌شود. پراید وانت ۱۵۱، ارزان‌ترین خودرو کار و تجاری موجود در بازار آزاد نیز با قیمت ۲۷۶ میلیون تومان در بین خریداران معامله می‌شود.

خودرو تارا اتوماتیک V2 لوکس‌ترین خودرو تولید داخل که در سبد محصولات ایران خودرو قرار دارد نیز با قیمت ۷۶۳ میلیون تومان در بازار میان خریداران و فروشندگان مبادله می‌شود، پژو پارس سال نیز یکی دیگر از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است که با قیمت ۵۲۶ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شود.

در گروه خانواده محصولات دنا، نسخه دنده‌ای با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان و نسخه اتومات توربو شارژ نیز با قیمت ۸۱۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری می‌شود.

از جمله محصولاتی که دیگر در خطوط تولید خودروسازان قرار ندارند، اما در بازار با ثبات قیمت مواجه هستند می‌توان به پژو ۴۰۵ SLX، رنو تندر ۹۰ پلاس دنده‌ای و پژو ۲۰۶ V8 SD اشاره کرد که هر کدام به ترتیب با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان، ۸۲۰ میلیون تومان و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار اعلام قیمت می‌شوند.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۲ دی ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

در این بخش از بازار خودرو نیز همانند خودرو‌های داخلی، ثبات قیمت را مشاهده می‌کنیم. هایما S7 پلاس ایران خودرو همچنان با قیمت ۱.۴۲۰ میلیون تومان در بازار مانند روز‌های پایانی هفته گذشته معامله می‌شود، دو خودرو سدان مونتاژی مدیران خودرو، چری آریزو ۵ اکسلنت توربو و فونیکس آریزو ۶ پرو هر کدام به ترتیب با قیمت ۹۶۰ میلیون تومان و ۱.۳۳۰ میلیون تومان در بازار از سوی فروشندگان اعلام قیمت می‌شوند.

از جمله خودرو‌های مونتاژی محبوبی که دیگر روی خطوط مونتاژ خودرو سازان قرار ندارند می‌توان به چانگان CS۳۵ گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد که در بازار ۱.۰۷۰ میلیون تومان ارزش گذاری می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ خودروی مونتاژی ایران خودرو نیز در بازار با قیمت ۲.۲۵۰ میلیون تومان در بین مصرف خرید و فروش می‌شود. خودرو سیتروئن C۳ از جمله خودرو‌های با کیفیت مونتاژِی نیز در کانال قیمتی ۱.۹۵۰ میلیون تومان قرار دارد.

قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۲ دی ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

همان‌طور که در ابتدای گزارش مطرح شد در هفته جاری نمی‌توان انتظار افزایش قیمت خودرو‌ها را در بازار آزاد متصور بود، تمامی این موارد در صورتی است که همچنان عرضه خودرو‌های وارداتی، عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و ثبت نام خودرو‌های مونتاژی هر چند محدود، اما به صورت پیوسته صورت پذیرد و در بستر سیاست گذاری خودرو اعمم از نحوه عرضه و فرمول قیمت گذاری شاهد تغییراتی نباشیم، زیرا بازار خودرو در صورت بروز هرگونه تغییر واکنش نشان خواهد داد و بازار از حالت سکون و آرامش خارج خواهد شد.

 

ارسال نظر