وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

سود وام نهضت ملی مسکن باز هم کاهش می‌یابد

۱۴۰۲/۱۰/۰۱ - ۱۴:۲۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۱۴۱
سود وام نهضت ملی مسکن باز هم کاهش می‌یابد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای کاهش نرخ سود ۱۸ درصدی تسهیلات نهضت ملی مسکن خبر داده است.

تیرماه امسال نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد. پیش از آن هم در اردیبهشت ماه سقف تسهیلات از ۴۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. با این حال برخی متقاضیان توان پرداخت آورده بیش از ۳۰۰ میلیون تومانی و اقساط ۷.۳ میلیون تومانی این تسهیلات را ندارند.

به گزارش ایسنا، در این خصوص اخیرا مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه افتتاح پروژه‌های بندری و جاده‌ای در استان گلستان گفته که دولت تلاش کرده تا با تامین زمین و سیاست گذاری در پرداخت تسهیلات، شرایط را برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل کند. همچنین در تلاش هستیم تا نرخ سود بازپرداخت تسهیلات مسکن را که از ۲۳ به ۱۸ درصد رسانده‌ایم باز هم کاهش بدهیم.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، تاکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده و ۵۱ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین شده است. تکمیل به‌موقع واحدها نیازمند تامین آورده توسط متقاضیان است که با واریز وجه از سوی متقاضیان به صورت مرحله‌ای نیز تسهیلات بانکی تزریق می‌شود.

مهرماه امسال غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن، اعلام کرد که هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به ۹ تا ۱۲ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.


ارسال نظر