اعلام نرخ مصوب محصولات لبنی؛ شیر، ماست و پنیر چند؟

۱۴۰۲/۰۹/۲۸ - ۱۸:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۳۰۱۵
اعلام نرخ مصوب محصولات لبنی؛ شیر، ماست و پنیر چند؟

وزارت جهاد کشاورزی با اعلام آخرین نرخ مصوب محصولات لبنی شامل شیر، ماست و پنیر نسبت به گرانفروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازار توسط برخی صنایع لبنی هشدار داد.

صنایع لبنی شیر خام را به صورت یارانه‌ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند و از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه‌ای به آنها داده شده و آنها نیز باید ۴ محصول خود را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

به گزارش تسنیم، بر اساس توافق انجام شده با انجمن صنایع لبنی ۴ محصول آنها باید با قیمت مصوب به فروش برسد، اما شاهد گرانفروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازاری توسط برخی از صنایع لبنی هستیم.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی سازمان حمایت در مهرماه به این صنایع هشدار داد و گفت: از آنجا که تاثیر افزایش قیمت مصوب شیر خام و سایر هزینه‌های تولید قبلاً در قیمت این محصولات لحاظ و از سوی واحد‌های تولیدی اعمال شده است لذا هرگونه افزایش مجدد قیمت‌ها فاقد وجاهت است.

بنابر این گزارش به تازگی نیز مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از یکی از کارخانه‌های صنایع لبنی به این گران‌فروشی اشاره کرده است.

گرانفروشی ۷ هزار تومانی در یک لیتر شیر

در این گزارش، تخلفاتی مانند عدم تولید نوعی خامه برای بازار داخلی، گرانفروشی شیر نایلونی ۱۸ هزار تومانی به قیمت ۱۹ هزار تومان و شیر بطری کم‌چرب یک لیتر ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، عدم تولید پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی و ماست ۲.۵ کیلوگرمی تنظیم بازار مشاهده می‌شود.

برای این واحد گزارش تخلف و جریمه به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

اعلام نرخ مصوب محصولات لبنی

نرخ‌های مصوب محصولات لبنی توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر اعلام شد:

- قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان

- ماست ۲.۵ کیلوگرمی با قیمت ۵۹ هزار و ۷۶۰ تومان

- پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان

- شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱۸ هزار تومان

- شیر بطری یک لیتری کم چرب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان

 

ارسال نظر