قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۴ آذر ۱۴۰۲/ رکود به بازار خودرو برگشت؟+ جدول قیمت‌ها

۱۴۰۲/۰۹/۲۴ - ۱۵:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۸۵۳
قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد ۲۴ آذر ۱۴۰۲/ رکود به بازار خودرو برگشت؟+ جدول قیمت‌ها

بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت با وجود ثبات قیمت ارز افزایش قیمت‌های چند ده میلیون تومانی را متأثر از برخی اخبار منفی تجربه کرد. هرچند تجربه نشان داده تأثیرگذاری این‌گونه اخبار تنها برای چند روز است؛ بنابراین در صورتی که هفته آینده نیز دلار با قیمت‌های کنونی به معامله ادامه دهد، در بازار خودرو نیز آرامش برقرار خواهد بود.

بازار خودرو امروز، جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲، هیچ تغییری در قیمت‌ها نداشت. دلیل این امر تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در روز جاری است و احتمالاً طی ساعات آینده نیز نوسانی در بازار مشاهده نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت با وجود ثبات قیمت ارز، افزایش قیمت‌های چند ده میلیون تومانی را متأثر از برخی اخبار منفی تجربه کرد. البته تجربه نشان داده تأثیرگذاری این‌گونه اخبار تنها برای چند روز است؛ بنابراین در صورتی که هفته آینده نیز دلار با قیمت‌های کنونی به معامله ادامه دهد، احتمالاً در بازار خودرو نیز آرامش برقرار باشد.

بر اساس قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کار‌نامه، بازار خودرو امروز وضعیت کم‌تلاطمی را تجربه می‌کند.

قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

قیمت خودرو‌های داخلی از آغاز روند معاملات امروز تغییری ندارد. کوییک اتوماتیک R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر با ۴۵۱ میلیون تومان قابل خریداری است.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که از ماه‌های گذشته در محدوده ۵۸۰ الی ۵۹۰ میلیون تومان نوسان می‌کند. این خودرو امروز با همان نرخ ۵۸۳ میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی که از سدان‌های پرفروش بازار محسوب می‌شود تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت ۶۰۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU۵ از هم رده‌های سمند سورن بوده، اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ ۶۷۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد ۲۴ آذر ۱۴۰۲

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی در بازار آزاد

در بازار خودرو‌های مونتاژی نیز خبری از تغییرات قیمتی نیست. آریزو ۵ توربو جدید، سدان نسبتاً اقتصادی مدیران خودرو به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی ندارد و یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان است.

هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که با همان قیمت یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

فردا T5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که نوسان چندانی در بازار ندارد. فردا T5 امروز نیز تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و ۳۹۰ معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتور به شمار می‌رود که در روز‌های گذشته تغییرات چندانی نداشت و امروز نیز با همان قیمت یک میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی در بازار آزاد ۲۴ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو، اظهار کرد: در هفته جاری، برخی از اخبار موجب بروز نوساناتی در بازار خودرو شد. برای مثال داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی اعلام کرد که دولت ارز کافی جهت واردات خودرو ندارد؛ در صورتی که نیازی به تأمین ارز توسط بانک مرکزی نیست.

وی افزود: واردات به قوت خود ادامه‌دار بوده و می‌توان گفت که قیمت خودرو‌ها در بازار فعلی، واقعی است. به نظر می‌رسد که ثبات قیمتی در روز‌های آینده نیز برقرار باشد و توصیه این است که از رفتار‌های هیجانی پرهیز شود. هفته آینده نیز با توجه به تکذیب این اخبار و تسریع روند واردات، احتمالاً بازار خودرو روند آرام و به دور از التهابی داشته باشد.

 

ارسال نظر