صادرات پوشاك ايراني به ۷ كشور دنيا

۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - ۰۱:۴۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۷۴۷

رييس اتحاديه خياطان با تاكيد بر لزوم برندينگ در صنعت پوشاك ايران گفت: پوشاك ايراني به كشور‌هاي روسيه، تركيه، سوريه، عراق، ازبكستان، تركمنستان و امارات صادر مي‌شود.  اكبر صدقي، رييس اتحاديه خياطان تهران در مراسم روز ملي خياط، اظهار داشت: 3500 نفر فقط در شهر تهران عضو فعال اتحاديه خياطان هستند و هر كدام نيز تعدادي نيروي كار دارد. وي افزود: با تامين مناسب مواد اوليه توليد در دولت سيزدهم‌اكنون مي‌توان گفت، اعضاي اتحاديه ما به 90 درصد ظرفيت خود در حال فعاليت هستند.

رييس اتحاديه خياطان با تاكيد بر لزوم برندينگ در صنعت پوشاك ايران گفت: پوشاك ايراني به كشور‌هاي روسيه، تركيه، سوريه، عراق، ازبكستان، تركمنستان و امارات صادر مي‌شود. 
اكبر صدقي، رييس اتحاديه خياطان تهران در مراسم روز ملي خياط، اظهار داشت: 3500 نفر فقط در شهر تهران عضو فعال اتحاديه خياطان هستند و هر كدام نيز تعدادي نيروي كار دارد.
وي افزود: با تامين مناسب مواد اوليه توليد در دولت سيزدهم‌اكنون مي‌توان گفت، اعضاي اتحاديه ما به 90 درصد ظرفيت خود در حال فعاليت هستند.
رييس اتحاديه خياطان تهران ادامه داد: با تداوم تامين مواداوليه توليد، كاهش ماليات، اختصاص وام‌هاي كم‌بهره و كاهش سهم حق بيمه براي كارفرما براي كارگاه‌هاي بالاي 5 نفر از 30 درصد به 10 درصد، توليد‌كنندگان اين بخش مي‌توانند قيمت تمام شده خود را كاهش دهند. وي تصريح كرد: با افزايش كيفيت توليد پوشاك ايراني واردات و قاچاق اين كالا از تركيه كاهش يافته است و حتي پوشاك توليدي ايران به تركيه صادر مي‌شود. صدقي با بيان اينكه توليدات پوشاك ايراني نيازمند ايجاد برند‌سازي است، گفت: پوشاكي كه از ايران به تركيه مي‌رود دوباره با مارك تركيه به ايران بر مي‌گردد زيرا ما كمتر براي برندينگ اقدام كرده‌ايم.
وي اظهار داشت: با اين وجود پوشاك ايراني به كشور‌هاي روسيه، تركيه، سوريه، عراق، ازبكستان، تركمنستان و امارات صادر مي‌شود. بنابر اين گزارش مجتبي صفايي رييس اتاق اصناف ايران نيز در اين مراسم خواستار آن شد كه شغل خياطي به عنوان يك شغل سخت و زيان‌آور به حساب‌ايد و از پيگيري اين موضوع خبر داد. وي افزود: خياطي خود يك هنر است كه توليدات صنعتي نبايد باعث شود اين حرفه از چرخه توليد خارج شود. رييس اتاق اصناف ايران ادامه داد: از ستاد مبارزه با قاچاق كالا پيگيري آن هستيم كه از ورود پوشاك معروف به تاناكورا (پوشاك دست دوم) به كشور جلوگيري شود زيرا اين موضوع صنعت پوشاك كشور را تحت تاثير قرار مي‌دهد. وي تصريح كرد: در صنعت پوشاك كشور براي برند‌سازي و كاهش قيمت بايد اقدام شود و در صورتي كه برندسازي انجام نشود، برند‌هاي خارجي صنعت پوشاك كشور را مي‌بلعند.