اجراي پنج طرح انتقال آب از دريا در دستور كار

۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۰۱:۰۴:۰۵
کد خبر: ۳۰۲۶۶۶

سخنگوي صنعت آب از برنامه وزارت نيرو براي انتقال آب دريا به فلات  مركزي به كمك انرژي‌هاي پاك و نو خبر داد. به گزارش مهر، عيسي بزرگ‌زاده سخنگوي صنعت آب در خصوص تأمين انرژي لازم در طرح انتقال آب از دريا به فلات مركزي كشور اظهار داشت: اجراي پنج طرح انتقال آب از دريا كه اكنون در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد و ظرفيت انتقال آب به مركز كشور را به يك ميليارد مترمكعب مي‌رساند، نيازمند ۲ هزار مگاوات برق است كه قرار است بخشي از اين انرژي از نيروگاه‌هاي تجديد پذير و برق سبز تأمين شود.

سخنگوي صنعت آب از برنامه وزارت نيرو براي انتقال آب دريا به فلات  مركزي به كمك انرژي‌هاي پاك و نو خبر داد. به گزارش مهر، عيسي بزرگ‌زاده سخنگوي صنعت آب در خصوص تأمين انرژي لازم در طرح انتقال آب از دريا به فلات مركزي كشور اظهار داشت: اجراي پنج طرح انتقال آب از دريا كه اكنون در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد و ظرفيت انتقال آب به مركز كشور را به يك ميليارد مترمكعب مي‌رساند، نيازمند ۲ هزار مگاوات برق است كه قرار است بخشي از اين انرژي از نيروگاه‌هاي تجديد پذير و برق سبز تأمين شود. وي با اشاره به نكات مطرح شده در نشست تعاملي وزارت نيرو با نخبگان تحت عنوان «گفت‌وگوهاي آبي» پيرامون تأمين انرژي طرح شيرين‌سازي و انتقال آب از دريا بيان داشت: در بالاترين سطح تصميم‌گيري وزارت نيرو دغدغه كارشناسان در اين زمينه مورد توجه قرار گرفت و پس از تعميق مساله، مقرر شد تا با توسعه تجديد پذيرها بخشي از انرژي لازم براي شيرين‌سازي و انتقال آب دريا در دستور كار قرار گيرد. بزرگ‌زاده خاطرنشان كرد: استفاده از منابع آب نامتعارف براي مناطقي كه در سند ملي آمايش سرزمين مورد اشاره قرار گرفته‌اند، در دستور كار نقشه‌راه آب كشور است و توسعه خطوط انتقال آب از دريا در ۵ خط مصداق اجرايي شدن اين برنامه است. وي ادامه داد: البته اين امر بستر انتقال و توسعه فناوري‌هاي تجديد پذير نظير فناوري CSP است كه شيرين‌سازي و تأمين برق انتقال آب را به صورت همزمان در دستور كار قرار مي‌دهد.
سخنگوي صنعت آب تأكيد كرد: صنعت آب پذيراي نظرات تكميلي و انتقادات و پيشنهادات براي بهبود شرايط مديريت منابع آب در ايران است و كارشناسان مي‌توانند اظهارنظرهاي خود را در محيطي دوستانه و علمي به اشتراك بگذارند.

ارسال نظر