كاهش تورم تا پايان سال ادامه دارد

۱۴۰۲/۰۹/۱۵ - ۰۱:۳۴:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۳۵۷

وزير اقتصاد گفت: اقدامات خوبي در كنترل نقدينگي و كاهش ناترازي بانك‌ها صورت گرفته كه منجر به كاهش تورم شده و اميدواريم تا پايان سال همين ثبات قيمت‌ها را داشته باشيم. سيد احسان خاندوزي روز (سه شنبه) در حاشيه مراسم روز حسابدار اظهار كرد: در بخش تورم مي‌بينيم كه شتاب و سرعت افزايش قيمت‌ها كاهش پيدا كرده است.

وزير اقتصاد گفت: اقدامات خوبي در كنترل نقدينگي و كاهش ناترازي بانك‌ها صورت گرفته كه منجر به كاهش تورم شده و اميدواريم تا پايان سال همين ثبات قيمت‌ها را داشته باشيم.
سيد احسان خاندوزي روز (سه شنبه) در حاشيه مراسم روز حسابدار اظهار كرد: در بخش تورم مي‌بينيم كه شتاب و سرعت افزايش قيمت‌ها كاهش پيدا كرده است.
وي افزود: هم در بخش كسري بودجه و هم در بخش بانكي كشور كه بانك‌هاي ناتراز تعيين تكليف شوند تا به مهار تورم كمك شود اين دو اتفاق تقريبا مطابق هدفي كه تعيين شده در نقدينگي و شبكه بانكي در حال رخ دادن است.
وزير اقتصاد تاكيد كرد: ان شاءالله بتوانيم تا پايان سال همين ثبات قيمت‌ها و كاهش تورم نسبت به سال گذشته را داشته باشيم.
خاندوزي درباره موضوع اتصال حساب شركت‌ها به حساب خزانه گفت: به جز برخي شركت‌ها و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كه هنوز به دليل اينكه به كاركنان و كادر درمان تسهيلات داده‌اند و بايد تا پايان دوره تسهيلات اقساط برگردد، اقدامات ساير شركت‌ها انجام شده است.
وزير امور اقتصاد و دارايي همچنين در سخنراني خود در همايش روز حسابدار بيان كرد: هر قدر سياست‌گذاران را از خدمات حرفه حسابداري مطلع كنيم حتما سياست‌گذاران طلب همكاري بيشتري از اين حرفه مي‌كنند و اعتماد بيشتري به گزارش‌هاي حسابداران خواهند داشت. در عين حال اصلاحاتي در درون خود حرفه صورت گيرد كه هر دو اقدام به‌طور همزمان انجام شود.
خاندوزي با بيان اينكه وزارت اقتصاد براي كمك به اثربخشي بيشتر زنجيره گردش مالي كمك خواهد كرد، اظهار كرد: ما براي اتخاذ تصميمات درست و ارايه تصويرهاي واقعي و سياست‌هاي به‌هنگام در حرفه حسابداري و حسابرسي آماده‌ايم.
وي تصريح كرد: سازمان بورس و سازمان امور مالياتي بايد اعتماد كافي و وافي به سندي كه توسط حسابداران توليد مي‌شود داشته باشند تا ديگر نيازي به حسابرسي مالي نباشد.
وزير امور اقتصاد و دارايي با بيان اينكه حرفه حسابداري از مشكل رقابت‌هاي مخرب رنج مي‌برد، گفت: مصاديق نرخ‌شكني حتما چند برابر آن چيزي است كه ما مطلع هستيم و اين مسائل بايد گام به گام در حرفه حسابداري حل و فصل شود. خاندوزي موضوع تنوع بخشي به خدمات در بخش حسابرسي را در افزايش درآمد موثر دانست و گفت: نظام انگيزشي و تنبيهي بايد به كار گرفته شود تا اثربخشي حرفه افزايش يابد. وي با تاكيد بر همكاري جامعه حسابداري با دولت به منظور تدوين قوانين و ارتقاي اين حرفه اظهار كرد: من نمي‌بينم كسي در اين بخش تلاش چنداني انجام دهد و ما از اين بخش غافل بوده‌ايم. وزير امور اقتصاد و دارايي درباره مشكل ناترازي موسسات مالي بيان كرد: در دوره جديد، آقاي رييس‌جمهور گفتند به جد سراغ موسسات ناتراز برويد و با آنها برخورد كنيد. ما در وزارت اقتصاد تلاش مي‌كنيم كه اين اتفاق بيفتد. تصويري كه از بيرون در اين خصوص ديده مي‌شود اين است كه ضربه‌اي به سرمايه‌هاي كشور وارد شده در حالي كه همه اين مسائل قابل پيش‌بيني بود. خاندوزي تاكيد كرد: جامعه اين تصور را دارد كه موسسات مالي ناتراز باعث شده‌اند تا از جيب مردم و جيب دولت اموالي به نفع برخي افراد سرازير شود. ما بايد اين مساله را تشريح كنيم موسسه‌اي كه به لحاظ مالي دچار مشكلات شده مساله دارايي مالي و مساله دارايي نقدي آن به نحوي جداگانه حل شود. به گفته وزير امور اقتصاد و دارايي، وزارت اقتصاد در راستاي ايجاد شفافيت مالي تا پايان سال نهايت كوشش و تلاش خود را انجام مي‌دهد تا ۲۰۰۰ صورت مالي كه تا امروز افشا نمي‌شد را افشا كنيم. اين اهتمام با وجود گلايه‌ها و فشارهايي پيش مي‌رود ولي ما محكم ايستاده‌ايم كه هر هزينه‌اي را بپردازيم.
وي ايجاد شفافيت مالي، دانش پايه شدن و فناورانه شدن حسابداري و حسابرسي را لازم دانست و گفت: لايحه‌اي براي حرفه حسابداري آماده كرده‌ايم كه از دوستان‌مان در اين حرفه درخواست مي‌كنيم تا پايان دي‌ماه در قالب نشست‌هايي كه با دولت برگزار مي‌كنند ما را در اصلاح آيين‌نامه كمك كند.

ارسال نظر