حمايت مجلس و دولت از بازار سهام

۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۰۰:۳۹:۴۸
کد خبر: ۳۰۲۱۱۱

سيد احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: يكي از مهم‌ترين مجال‌هاي بروز و ظهور نقش‌آفريني عامه مردم، تدبيري است كه از سال‌ها پيش در خصوص گسترش مالكيت عمومي شركت‌هاي ارزنده بورسي كشور تحت عنوان سهام عدالت صورت گرفته تا در حوزه هيات‌مديره شركت‌هاي اقتصادي كشور مشاركت كنند.

سنا| سيد احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: يكي از مهم‌ترين مجال‌هاي بروز و ظهور نقش‌آفريني عامه مردم، تدبيري است كه از سال‌ها پيش در خصوص گسترش مالكيت عمومي شركت‌هاي ارزنده بورسي كشور تحت عنوان سهام عدالت صورت گرفته تا در حوزه هيات‌مديره شركت‌هاي اقتصادي كشور مشاركت كنند. وي با تاكيد بر اينكه افراد بايد صلاحيت‌هاي لازم را داشته باشند تا كارآمدي شركت‌هاي اقتصادي به جهت مديريتي دچار خدشه نشود، افزود: شوراي عالي بورس پس از جلسات متعدد، رايزني‌ها و مشورت‌هاي بسيار وسيع، مصوبه‌اي مبني بر برگزاري مجمع عمومي سهام عدالت شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني در سال ۱۴۰۲، داشت تا بتواند نمايندگي كانونهاي سهام عدالت را در شركت‌هاي بورسي به اصطلاح شركت‌هاي سرمايه‌پذير محقق كرده و يكي از مهترين جلوه‌هاي مشاركت‌هاي ميليوني مردم در مهم‌ترين امور اقتصادي كشور و اطلاع آنها از چگونگي تصميمات و سياست‌هايي كه از سوي شركت‌ها اتخاذ مي‌شود و همچنين پاسداشت حقوق سهامداران خرد را شاهد باشد.

 

آگاهي‌بخشي بسيار گسترده  براي حضور ميليوني سهامداران

خاندوزي عنوان كرد: در جلسه شوراي عالي بورس، بر اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي بسيار گسترده به منظور حضور ميليوني سهامداران تاكيد شد. وي تاكيد كرد: شركت‌هاي سهام عدالت در عرصه شهرستاني و شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني هم بايد بتوانند سواد مالي مردم را ارتقا داده و اطلاعات لازم براي نحوه مشاركت مردم و ايجاد انگيزه را در آنان توسعه دهند. وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه به هر ميزان مشاركت استاني بالاتر باشد به طبع، منتخبين اين مجموعه اختيارات بيشتري خواهند داشت تا تصميمات سرمايهگذاري بهتري بگيرند، اظهار داشت: اطلاع‌رساني به مردمي كه متاسفانه در طول ۱۵، ۱۶ سال گذشته فقط سهامدار بودند و مطلع نبودند كه چه سبد دارايي و پورتفويي دارند بسيار مهم است.

 

رشد توليد اولويت اصلي براي حمايت از بازار

خاندوزي در ادامه گفت‌وگو با سنا، درباره نقش‌آفريني دولت و مجلس براي حمايت از بازار سرمايه، مطرح كرد: طي ۲ سال و نيم گذشته، سه مصوبه مشخص در بهمن ۱۴۰۰، آبان ۱۴۰۱ و در شهريور ۱۴۰۲ به منظور حمايت از بازار سرمايه به تصويب رسيد و امروز هم اولويت اصلي براي حمايت از بازار، رشد توليد در كشور است. به گفته وزير اقتصاد؛ ايجاد اطمينان خاطر براي سرمايه‌گذاران كشور به ويژه صنايع بورسي و همچنين بهبود شرايط آنها مي‌تواند ساير زنجيره صنعتي و سهامداران ميليوني بورس در كشور را اميدوار كند. خاندوزي گفت: وزارت اقتصاد آمادگي دارد براي هر پيشنهادي در رابطه با افزايش پيش بيني‌پذيري فضاي رونق اقتصادي و همچنين سودآوري آتي شركت‌ها را در كانون بودجه ۱۴۰۳ يا در قالب مصوبات جداگانه با پيشنهاد سازمان بورس يا ساير نهادها پيگيري كند.

ارسال نظر