رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

تایید افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان و اصناف از سوی رئیس‌جمهور/ سقف مالیاتی حقوق در سال آینده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۲:۰۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۹۱۷
تایید افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان و اصناف از سوی رئیس‌جمهور/ سقف مالیاتی حقوق در سال آینده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد

رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل از سوی رئیس‌جمهور تایید شده و در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت ماهیانه که ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، افزایش خواهد یافت.

طبق لایحه بودجه سال آینده، سقف معافیت مالیاتی سالانه ۱۲۰ میلیون تومان و ماهانه ۱۰ میلیون تومان لحاظ شده است اما قرار شده در اصلاحیه لایحه این میزان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، طبق آنچه محمد هادی سبحانیان امروز در توئیتی اعلام کرده، افزایش سقف معافیت مالیاتی از سوی رئیس‌جمهور تایید شده و در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ سقف معافیت ماهیانه ۱۰ میلیون تومانی افزایش خواهد یافت.

بر این اساس، با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی و تایید رئیس‌جمهور در بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل افزایش خواهد یافت.

همچنین در این زمینه داوود خدابنده - رئیس مرکز روابط عمومی سازمان امور مالیاتی - اظهار کرد که سازمان امور مالیاتی افزایش سقف معافیت مالیاتی کارمندان و اصناف را به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد و با این پیشنهاد موافقت شد و الحمدالله با تایید رئیس جمهور این مهم محقق خواهد شد.

گفته می شود سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرده که سقف معافیت های مالیاتی کارکنان و کارمندان با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

گفتنی است؛ طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، بر اساس تبصره ۱۶ سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی که تحت عناوینی از قبیل حقوق و مزایا مقرری یا مزد حق شغل حق شاغل فوق العاده‌ها اضافه کار حق الزحمه حق مشاوره حق حضور در جلسات، پاداش حق التدریس حق التحقیق و کارانه به صورت نقدی و غیر نقدی به شرح زیر است:

۱- سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۹۴/۴/۳۱ در سال ۱۴۰۳ مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می شود.

۲- نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر در نظر گرفته شده اما باتوجه به اینکه قرار است معافیت های مالیاتی اصلاح شود و رییس جمهور آن را تایید کرده، این ارقام نیز در اصلاحیه بودجه تغییر خواهد کرد.

۱-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون (۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ۱۰ درصد (%۱۰)

۲-۲- نسبت به مازاد یک میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون (۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون (۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ۱۵ درصد (%۱۵)

۳-۲- نسبت به مازاد دو میلیارد و هفتصد و شصت میلیون (۲,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و هشتاد میلیون (۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ۲۰ درصد (۲۰%)

۴-۲- نسبت به مازاد چهار میلیارد و هشتاد میلیون ( ۴,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به بالا درصد (۳۰%)

کلیه افرادی که در قبال ارائه خدمت در دستگاه‌ها تحت هر عنوان از جمله ساعتی، روزمزد، قراردادی حق التدریس، حق التحقیق، حق الزحمه، حق نظارت، حق التألیف و پاداش شورای حل اختلاف دریافتی دارند مشمول حکم این بند هستند.

اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنی و مشمول ماده (۸۵) قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ هستند.

ارسال نظر