بيش از ۳۵ درصد قطارهاي درونشهري نيازمند اورهال
مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو تهران و حومه گفت: بيش از ۳۵ درصد قطارهاي درونشهري و بيش از ۷۵ درصد قطارهاي حومهاي (خط ۵) نياز به اورهال (تعميرات اساسي) پيدا كردهاند. به گزارش ايسنا، مسعود درستي با بيان اينكه در حال حاضر روزانه ۲.۵ ميليون سفر با متروي تهران در خطوط هفت گانه انجام ميشود، اظهار كرد: متروي تهران ۱۱۸۱ واگن دارد كه شامل ۱۷۱ رام قطار (رام، واحد شمارش قطار است) ميشود و با توجه به گذشت بيش از دو دهه از بهرهبرداري از متروي پايتخت، بيش از ۳۵ درصد قطارهاي درونشهري و بيش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروي تهران نياز به اورهال (تعميرات اساسي) پيدا كردهاند.
مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو تهران و حومه گفت: بيش از ۳۵ درصد قطارهاي درونشهري و بيش از ۷۵ درصد قطارهاي حومهاي (خط ۵) نياز به اورهال (تعميرات اساسي) پيدا كردهاند. به گزارش ايسنا، مسعود درستي با بيان اينكه در حال حاضر روزانه ۲.۵ ميليون سفر با متروي تهران در خطوط هفت گانه انجام ميشود، اظهار كرد: متروي تهران ۱۱۸۱ واگن دارد كه شامل ۱۷۱ رام قطار (رام، واحد شمارش قطار است) ميشود و با توجه به گذشت بيش از دو دهه از بهرهبرداري از متروي پايتخت، بيش از ۳۵ درصد قطارهاي درونشهري و بيش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروي تهران نياز به اورهال (تعميرات اساسي) پيدا كردهاند. وي با بيان اينكه اين روزها بيش از پيش به دنبال اورهال قطارهاي مترو هستيم، ادامه داد: از سال ۸۵ تا ۹۹ يعني طي ۱۵ سال، ۴۱۶ واگن مترو بازسازي شده بود، اما از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ يعني در دوره ششم مديريت شهري، اورهال قطارها سرعت بيشتري گرفت و ۲۵۱ واگن بازسازي شد؛ در حال حاضر اورهال ۲۶ رام قطار نيز تا خرداد سال آينده در دستور كار قرار دارد. مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو تهران و حومه با اشاره به اينكه عليرغم تأمين نقدينگيهاي لازم در تأمين قطعات يدكي جهت اورهال و نوسازي ناوگان به دليل عدم تاييد ثبت سفارشها و تخصيص ارز دچار مشكل جدي هستيم، تصريح كرد: در حال حاضر رفع اين مشكل كمك و ياري وزارت صمت و بانك مركزي را ميطلبد كه اميدواريم با نگاه حمايتي دولت اين روند تسريع و تسهيل شود. وي افزود: پيشبيني ميشود با افزايش ظرفيتهاي تعميرگاهي و با احداث و تكميل پايانهها، انجام اورهال، نوسازي و ارتقاي قطارها سرعت بيشتري پيدا كند، همچنين با انجام به موقع تعميرات اساسي خدماترساني به شهروندان و مسافران شهر زيرزميني مطلوبتر خواهد شد. درستي خاطرنشان كرد: با ورود تدريجي قطارهاي جديد مترو كه قرارداد آن مهرماه در سفر شهردار تهران به چين، منعقد شد سرفاصله حركت قطارها كاهش و ميزان سفرهاي روزانه با مترو افزايش مييابد.