واردات كدام خودرو از پرداخت حقوق ورودي و عوارض گمركي معاف شد؟

۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۰۱:۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۶۴۷

دولت در لايحه بودجه سال آينده پيشنهاد داد تا واردات خودروي آمبولانس در صورتي كه امكان تامين آن از محل توليد داخل وجود نداشته باشد از پرداخت حقوق ورودي و عوارض گمركي، معاف شود.

دولت در لايحه بودجه سال آينده پيشنهاد داد تا واردات خودروي آمبولانس در صورتي كه امكان تامين آن از محل توليد داخل وجود نداشته باشد از پرداخت حقوق ورودي و عوارض گمركي، معاف شود.
دولت لايحه بودجه پيشنهادي خود را براي سال آينده در حالي تقديم مجلس كرد كه همچنان واردات آمبولانس در صورتي كه امكان تامين آن از منابع توليد داخل وجد نداشته باشد از پرداخت حقوق ورودي و عوارض گمركي معاف خواهد بود.
واردات آمبولانس در سال‌هاي گذشته نيز از پرداخت عوارض گمركي و حقوق ورودي معاف بود. آن طور كه بودجه نويسان در لايحه پيشنهادي دولت براي دخل و خرج در سال آينده آمده است بر اساس بند (ج) تبصره ۶ لايحه بودجه سال آينده كه به موضوع عوارض و ماليات بخش‌هاي مختلف باز مي‌گردد، واردات خودروي آمبولانس در صورت عدم امكان تأمين از محل توليد داخل توسط سازمان فوريت‌هاي پيش بيمارستاني اورژانس كشور، جمعيت هلال‌احمر و بنياد شهيد و امور ايثارگران و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني كشور و خيرين بيمارستان‌ساز با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همچنين آمبولانس فوريت‌هاي اجتماعي توسط سازمان بهزيستي كشور در سال ۱۴۰۳ از پرداخت حقوق ورودي و عوارض گمركي، معاف است. 
شركت‌هاي خودورساز تلاش‌هايي براي تامين آمبولانس مورد نياز مراكز درماني انجام دادند اما اين تلاش‌ها نتوانست تمام آمبولانس نياز كشور به آمبولانس را پوشش دهد و سياست‌گذار كلان براي رفع نياز بخش بهداشت و درمان چاره را در اين ديد تا واردات خودروي آمبولانس را از پرداخت هر گونه عوارض گمركي و حقوق ورودي معاف كند.
با توجه به اينكه اين مساله در قالب پيشنهاد از سوي دولت مطرح شده و بايد در نهايت نمايندگان درباره آن نظر دهند پيش‌بيني مي‌شود تا نمايندگان همانند گذشته با اين پيشنهاد دولت ذيل لايحه بودجه موافقت كنند. موافقت نمايندگان و انعكاس آن در لايحه بودجه 1403 سبب مي‌شود مديران بيمارستاني و همچنين مراكز بهداشتي و درماني با خيال راحت بتوانند نسبت به تامين لجستيك مورد نياز خود با قيمت‌هاي متعادل‌تر اقدام كنند.

ارسال نظر