معاون وزير صمت خبر داد

گام نخست براي هوشمندسازي صنايع

۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۰۱:۲۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۵۸۵

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بايد از ظرفيت معافيت‌هاي مالياتي، سرمايه‌گذاري و ساير موارد در هوشمندسازي صنايع بهره برد. از اين رو سه زيرساخت بزرگ حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان از جمله نمونه‌سازي، ساخت سريع و توليد نيمه‌صنعتي را در دستور كار داريم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بايد از ظرفيت معافيت‌هاي مالياتي، سرمايه‌گذاري و ساير موارد در هوشمندسازي صنايع بهره برد. از اين رو سه زيرساخت بزرگ حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان از جمله نمونه‌سازي، ساخت سريع و توليد نيمه‌صنعتي را در دستور كار داريم.
بابك احمدي مديرعامل ايدرو و معاون وزير صمت در نشست دومين رويداد ملي «صنعت دانش بنيان، انقلاب صنعتي چهارم و شهر هوشمند» با اشاره به اينكه ماموريت سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران همواره پيشرو بودن در نوسازي صنايع است، اظهار داشت: اين سازمان فناوري و دانش جديد را وارد صنايع كرده و مشاركت در سرمايه‌گذاري و كاهش ريسك‌پذيري را پيگيري مي‌كند.
رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) افزود: اين سازمان متولي هوشمندسازي شهر نيست، اما صنعت شهر هوشمند را به خط كرده و در اختيار مديريت شهر تهران و شهرداري قرار مي‌دهد؛ از اين رو حوزه‌هاي محوري حمل و نقل، تغيير اقليم در صنايع مرتبط، شهر هوشمند و صنايع پتروشيمي مرتبط با دانش‌بنيان‌ها، صنعت آب و ساير موارد را دنبال مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد: جذب سرمايه، تامين ابزار و صنايع شهر هوشمند را در حوزه فناوري با همكاري وزارت راه و شهرسازي پيگيري مي‌كنيم. معاون وزير صمت با اشاره به برگزاري دومين رويداد ملي صنعت دانش‌بنيان، انقلاب صنعتي چهارم و شهر هوشمند در دوم آذرماه گفت: هدف اصلي ما از برگزاري اين همايش، جريان‌سازي در بدنه دولتي و خصوصي در خلق ايده‌ها، عملياتي كردن آن و در نهايت تجاري‌سازي و صنعتي‌سازي است.
احمدي ادامه‌داد: بايد هدايت پژوهش‌ها را از نقطه دانشگاهي شروع و تا رسيدن به مرحله تجاري‌سازي از آنها حمايت كنيم. براي تحقق اين راهبرد نياز به هماهنگي و توافق با وزارت علوم و فناوري و معاونت علمي و دانش بنيان رياست‌جمهوري است. ‌
وي بيان‌داشت: بايد از ظرفيت معافيت‌هاي مالياتي، سرمايه‌گذاري و ساير موارد در هوشمندسازي صنايع بهره برد. 
از اين رو سه زيرساخت بزرگ حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان از جمله نمونه‌سازي، ساخت سريع و توليد نيمه‌صنعتي را در دستور كار داريم.
رييس هيات عامل ايدرو عنوان‌كرد: فضاهاي صنعتي و زيرساخت‌ها را در اختيار شركت‌هاي دانش بنيان قرار داده و براي رسيدن آنها به بلوغ، تجاري‌سازي مي‌كنيم. اميدواريم اين حمايت‌ها تبديل به جريان‌سازي و ايده‌ها تبديل به محصولات فناورانه شود.
وي با بيان اينكه شهر هوشمند بدون مديريت اطلاعات و تكنولوژي‌ها معنا ندارد، گفت: بايد فرهنگ‌سازي در اين عرصه ايجاد شود، همچنين يك موضوع جدي كه بايد بر روي آن كار شود هم افزايي و هماهنگي بين دستگاه‌هاي كشور است، ضمن اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي در جلسات مختلف بر موضوع شركت‌هاي دانش بنيان تاكيد كردند.
احمدي با اشاره به امضاي تفاهمنامه‌اي در همين زمينه با دانشگاه شهيد بهشتي، افزود: بايد از ظرفيت‌هاي دانشگاهي و شركت‌هاي دانش بنيان در هوشمندسازي شهر و صنايع مربوطه بهره برد. وي خاطرنشان‌كرد: ايدرو به‌منظور ايده‌سازي، با معاونت علمي رياست‌جمهوري و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همكاري مي‌كند.

ارسال نظر