فرمانده كل قوا در بازديد از آخرين دستاوردهاي نيروي هوافضاي سپاه

شكست رژيم صهيونيستي در غزه، يك واقعيت است

۱۴۰۲/۰۸/۲۹ - ۰۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۴۱۱
شكست رژيم صهيونيستي در غزه، يك واقعيت است

فرمانده كل قوا صبح ديروز (يكشنبه) با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضاي عاشورا، به مدت يك ساعت و نيم از آخرين دستاوردهاي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در محل نمايشگاه دايمي اين نيرو بازديد كردند. در اين نمايشگاه كه شامل بخش‌هاي موشكي، پهپادي، پدافندي و فضايي بود، دستاوردهاي جديد و به‌روز شده دانشمندان و متخصصان جوان نيروي هوافضاي سپاه پاسداران تحت عنوان «از ايده تا محصولِ تمام ايراني» به نمايش گذاشته شده بود.

فرمانده كل قوا صبح ديروز (يكشنبه) با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوافضاي عاشورا، به مدت يك ساعت و نيم از آخرين دستاوردهاي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در محل نمايشگاه دايمي اين نيرو بازديد كردند. در اين نمايشگاه كه شامل بخش‌هاي موشكي، پهپادي، پدافندي و فضايي بود، دستاوردهاي جديد و به‌روز شده دانشمندان و متخصصان جوان نيروي هوافضاي سپاه پاسداران تحت عنوان «از ايده تا محصولِ تمام ايراني» به نمايش گذاشته شده بود.
همزمان با حضور رهبر انقلاب اسلامي در اين نمايشگاه، از موشك كروز هايپرسونيك «فتاح ۲»، سامانه پدافندي متحرك «مهران» و سامانه ارتقاء يافته «۹ دي» و همچنين پهپاد «شاهد ۱۴۷» رونمايي شد.
آخرين اقدامات و پيشرفت‌ها در حوزه موشك ماهواره‌بر و ارسال ماهواره به فضا بخش ديگري از اين نمايشگاه بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از بازديد از نمايشگاه دستاوردها و توانمندي‌هاي نيروي هوافضاي سپاه در جمع فرماندهان و مسوولان دانشگاه علوم و فنون هوافضاي عاشورا، بازديد از اين نمايشگاه را شيرين و مطلوب خواندند و مهم‌ترين ويژگي آن را نيازسنجي صحيح و تمركز علمي و تحقيقاتي بر نيازها برشمردند.
ايشان رسيدن به چنين دستاوردهاي علمي را ناشي از انگيزه متكي بر عزم و ايمان دانستند و تاكيد كردند: هرجا جوان‌هاي ما با عزم و ايمان وارد شدند، توانسته‌اند كارهاي بزرگي انجام دهند و در اين نمايشگاه هم نشانه‌هاي عزم و ايمان كاملاً مشهود بود.
رهبر انقلاب اسلامي يكي ديگر از ويژگي‌هاي نمايشگاه هوافضاي سپاه را، ابتكار و نوآوري برشمردند و خاطرنشان كردند: البته نبايد به سطح كنوني موفقيت‌ها راضي بود زيرا بخش‌هاي مختلف نظامي و غيرنظامي در دنيا به صورت مستمر در حال حركت و پيشرفت هستند و ما بايد تلاش كنيم تا عقب نمانيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، حركت و پيشرفت در مجموعه‌هاي نيروهاي مسلح را سريع و مطلوب خواندند و با تاكيد بر لزوم كاهش پيدا نكردن شتاب حركت، افزودند: ما در برخي بخش‌هاي كشور وضعمان خيلي خوب است اما در برخي بخش‌ها وضعمان خوب نيست و كمبود و نقص وجود دارد كه در اين بخش‌ها نيز بايد با تشخيص صحيح نيازها، به سمت برطرف كردن نقطه نياز حركت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات فلسطين و استمرار جنايات رژيم صهيونيستي در غزه گفتند: قضاياي غزه بسياري از حقايق مكتوم را براي مردم دنيا آشكار كرد كه يكي از اين حقايق، طرفداري سران كشورهاي غربي از تبعيض نژادي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رژيم صهيونيستي را مظهر تبعيض نژادي خواندند و گفتند: صهيونيست‌ها خود را نژاد برتر مي‌دانند و بقيه آحاد بشر را نژاد پست به حساب مي‌آورند و به همين دليل است بدون احساس ناراحتي وجدان، چندين هزار كودك را به قتل رسانده‌اند. ايشان تاكيد كردند: هنگامي كه رييس‌جمهور امريكا، صدراعظم آلمان، رييس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزير انگليس، با آن همه ادعا از چنين رژيم نژادپرستي حمايت و به آن كمك مي‌كنند، به معناي طرفداري اين آقايان از تبعيض نژادي به عنوان نفرت‌انگيزترين مسائل دنيا است. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: مردم اروپا و امريكا نيز بايد تكليف خود را با اين وضعيت روشن كنند و نشان دهند كه طرفدار تبعيض نژادي نيستند. 
نكته ديگري كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي درباره قضاياي غزه به آن اشاره كردند، موضوع ناكامي نظامي و عملياتي رژيم صهيونيستي بود. ايشان گفتند: رژيم صهيونيستي به رغم بمباران‌هاي گسترده در غزه، تاكنون در حركت خود ناكام بوده است زيرا از ابتدا گفتند كه هدف ما نابودي حماس و مقاومت و زمين‌گير كردن آنها است اما با گذشت بيش از ۴۰ روز و با به‌كارگيري همه توان نظامي خود، هنوز نتوانسته‌اند اين كار را انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامي بمباران وحشيانه بيمارستان‌ها و زنان و كودكان در غزه را نشانه عصبي بودن شديد سران رژيم صهيونيستي از شكست خود دانستند و افزودند: شكست رژيم صهيونيستي در غزه، يك واقعيت است و پيشروي و ورود به داخل بيمارستان‌ها يا خانه‌هاي مردم، پيروزي نيست زيرا پيروزي به معناي شكست دادن طرف مقابل است كه رژيم صهيونيستي تاكنون نتوانسته است به آن دست يابد و در آينده هم نخواهد توانست.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد براينكه ابعاد اين نتوانستن فراتر از رژيم صهيونيستي است، گفتند: اين نتوانستن به معناي نتوانستنِ امريكا و كشورهاي غربي نيز است و اكنون همه دنيا با اين حقيقت مواجه شده است كه يك رژيم ِ داراي امكانات و تجهيزات مفصل و پيشرفته نظامي نتوانسته است بر طرف مقابل خود كه هيچ يك از اين امكانات را ندارد، غلبه كند. ايشان همچنين درباره وظايف و عملكرد دولت‌هاي مسلمان نيز افزودند: برخي دولت‌هاي اسلامي به ظاهر در مجامع، جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم كردند و برخي هم تاكنون محكوم نكرده‌اند اما اين، قابل قبول نيست. كار اصلي آن است كه شريان و جريان حياتي رژيم صهيونيستي قطع شود و دولت‌هاي اسلامي مانع از رسيدن انرژي و كالا به اين رژيم شوند.رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: دولت‌هاي اسلامي حداقل براي يك مدت محدود رابطه سياسي خود را با رژيم صهيونيستي قطع كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ملت‌ها بايد با ادامه تجمعات و تظاهرات خود، نگذارند مظلوميت ملت فلسطين فراموش شود. ايشان در پايان تاكيد كردند: ما به وعده الهي يقين داريم و به آينده نيز اميدواريم و به وظيفه خود عمل خواهيم كرد.

ارسال نظر