اینترنت در کشور دچار اختلال شد+ جزئیات

۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۱۰:۳۲:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۳۰۹
اینترنت در کشور دچار اختلال شد+ جزئیات

دسترسی به شبکه اینترنت از دقایقی پیش در بخش‌هایی از کشور مختل شده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد، بروز مشکل در برخی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به ویژه ثابت دلیل بروز این مشکل موقت بود و در حال حاضر برطرف شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه اینترنت در کشور با اختلال روبه‌رو شده و شاهد قطعی برخی شبکه‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش ایسنا، این موضوع از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

رفع اختلال موقت در اینترنت

اختلال در اینترنت که ساعتی پیش در برخی نقاط کشور به ویژه تهران گزارش شده بود، دقایقی پیش رفع شد.

به گزارش تسنیم، پیگیری‌ها نشان می‌دهد، بروز مشکل در برخی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به ویژه ثابت دلیل بروز این مشکل موقت بود.

تایید اختلال موقت در شبکه اینترنت توسط نت‌بلاکس

شبکه اینترنت ثابت امروز برای دقایقی دچار اختلال شد و همچنین  دسترسی برخی شبکه‌های اجتماعی مسدود شدند.

به گزارش تسنیم، در همین زمینه NetBlocks که یک سازمان مردم‌نهاد است که امنیت سایبری و حکومتی اینترنت را رصد می‌کند اختلال اینترنت ایران را در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تایید کرد.

اینترنت در کشور دچار اختلال شد

در متن این پست آمده است: تایید شده: معیارها نشان می دهد که یک اختلال کوتاه در اتصال به اینترنت در ایران وجود دارد، به طوری که اتصال شبکه ملی قبل از بهبودی به 57 درصد از سطح عادی کاهش یافته است.

در این خصوص با پیگیری‌های از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت مشخص شد که این اختلال مربوط به چند شرکت خدمات دهی شبکه اینترنت ثابت بوده است.

اختلال در شبکه انتقال استان تهران عامل قطعی اینترنت در کشور بود

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد به‌ دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۲۵ در ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد که اکنون برطرف شده است.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه توضیح داد: ضمن عذرخواهی از هموطنان بابت اختلال ایجاد شده، خوشبختانه با تلاش همکاران وکارشناسان فنی این شرکت، اقدامات لازم انجام و شبکه به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.

 

ارسال نظر