عدم تحرک کافی در نیمی از جمعیت ایرانی‌های بالای ۳۰ سال/ فشار خون و دیابت در کمین است

۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ۱۷:۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۲۶۰
عدم تحرک کافی در نیمی از جمعیت ایرانی‌های بالای ۳۰ سال/ فشار خون و دیابت در کمین است

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت بدنی گفت: ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال کشور فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

کوروش اعتماد، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، در حاشیه برگزاری همایش پیاده روی همگانی با شعار «حال خوب ساختنی است»، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش پیاده روی همگانی در آخرین روز از هفته آگاهی بخشی بیماری دیابت، ترویج ورزش همگانی و انجام فعالیت فیزیکی است.

به گزارش مهر، او گفت: حداقل زمان مورد انتظار فعالیت فیزیکی روزانه برای هر فرد، نیم ساعت و در هفته، دو و نیم ساعت است.

اعتماد، ورزش را از جمله عواملی عنوان کرد که منجر به سلامتی بیشتر و کاهش ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون، بیماری‌های تنفسی و سرطان‌ها می‌شود.

۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال فعالیت کافی ندارند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در کشور ما ۵۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال فعالیت فیزیکی کافی ندارند که منجر به افزایش پرفشاری خون و دیابت در افراد می‌شود.

وی با اشاره به اجرای «پویش ملی سلامت» در کشور، عنوان کرد: پویشی با هدف شناسایی و غربالگری زودرس فشارخون و دیابت در کشور در حال برگزاری است و از مردم می‌خواهیم با مراجعه به مراکز سلامت نسبت به سنجش فشارخون و اطلاع از وضعیت قندخون خود اقدام کنند.

ارسال نظر