ادعای چین برای ساخت سریع‌ترین اینترنت جهان؛ سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه!

۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۱۰:۵۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۱۴۵
ادعای چین برای ساخت سریع‌ترین اینترنت جهان؛ سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه!

چین مدعی شد که سریع‌ترین اینترنت جهان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه را ارائه کرده است.

دانشگاه تسینگهوا در بیانیه‌ای اعلام کرد دو شرکت هواوی تکنولوژی و چاینا موبایل با همکاری دانشگاه تسینگهوا و شرکت تحقیقاتی Cernet.com، اولین شبکه اینترنتی جهان را ساختند که پهنای باند پایدار و قابل اطمینان با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه دارد و چندین برابر سریع‌تر از سرعت‌های معمولی اینترنت در سراسر جهان است.

به گزارش ایسنا، آزمایش‌ها از ۳۱ ژوئیه آغاز شد و از آن زمان، آزمایش‌های مختلفی برای تائید این دستاورد فناوری انجام شده است.

دانشگاه تسینگهوا این پروژه را به ‌عنوان اولین فناوری‌ کاملا بومی ساخت داخل توصیف کرده و در بیانیه‌اش، به نقش برجسته هواوی اشاره کرده است. این شرکت فناوری چینی در ماه اوت، با عرضه یک تلفن هوشمند فایو جی که مجهز به یک پردازنده پیشرفته ساخت چین بود، همه را غافلگیر کرد و مورد تحسین رسانه‌های دولتی و شبکه‌های اجتماعی این کشور قرار گرفت. این دستاورد همچنین این بحث‌ها را در واشنگتن برانگیخت که آیا دولت بایدن در تلاش برای مهار پیشرفت‌های فناوری چین، اقدام کافی کرده است.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد این شبکه بر اساس فناوری متعلق به چین، اداره می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نوکیا که رقیب جهانی هواوی است، در فوریه اعلام کرد در یک شبکه فیبر نوری در اروپا، به سرعت ۱.۲ ترابایت در ثانیه در فاصله  حدود ۱۱۸ کیلومتری، دست پیدا کرده است.


ارسال نظر