وزير كشور:

وقايع غزه نشانه تغيير اساسي در معادلات منطقه‌اي است

۱۴۰۲/۰۸/۱۷ - ۰۰:۵۵:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۶۶۴
وقايع غزه نشانه تغيير اساسي در معادلات منطقه‌اي است

وزير كشور وقايع اخير در غزه را نشان از تغيير اساسي در معادلات منطقه‌اي دانست كه در نهايت منجر به تغيير در معادلات جهاني خواهد شد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني وزارت كشور، احمد وحيدي در نشستي با فعالان حوزه فلسطين با بيان اينكه سنت الهي است كه مسير حق با استقامت هموار شود، گفت: از روزي كه انقلاب اسلامي پيروز شد تا امروز به جلو رفته‌ايم و هيچگاه به عقب نرفته‌ايم هرچند كه مشكلات و سختي وجود داشته است.

وزير كشور وقايع اخير در غزه را نشان از تغيير اساسي در معادلات منطقه‌اي دانست كه در نهايت منجر به تغيير در معادلات جهاني خواهد شد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني وزارت كشور، احمد وحيدي در نشستي با فعالان حوزه فلسطين با بيان اينكه سنت الهي است كه مسير حق با استقامت هموار شود، گفت: از روزي كه انقلاب اسلامي پيروز شد تا امروز به جلو رفته‌ايم و هيچگاه به عقب نرفته‌ايم هرچند كه مشكلات و سختي وجود داشته است. وي با يادآوري واقعه عاشورا اظهار كرد: همه پيروزي‌هاي ما از قِبل آن واقعه جانگداز و سخت است و اسلام ناب، پس اين واقعه جاودانه شد. وزير كشور با بيان اينكه پيروزي‌هاي فلسطين با ايستادگي و مقاومت مردم مظلوم آن سرزمين آغاز شد، ادامه داد: اين مقاومت معجزه آفريد. وعده قرآن است كه اگر صبر و مقاومت كنيد به پيروزي خواهيد رسيد و امروز يك نمود بسيار بارز آن، فلسطين است.
وحيدي بيش از ۱۰ هزار شهيد كه نيم بيشتر آنها را زنان و كودكان را نمونه بارز سبعيت رژيم صهيونيستي دانست و در عين حال اظهار كرد: اين همه بمب بر سر مردم ريخته مي‌شود اما همچنان شاهد استقامت مردم مظلوم اما مقاوم غزه هستیم.مظلوميت كودكان فلسطيني و كشته شدن ۵ هزار كودك، قطعا رژيم صهيونيستي را سرنگون خواهد كرد.
وزير كشور بر ضرورت همكاري كشورهاي اسلامي براي تحريم رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و از كشورهاي همسايه فلسطين خواست مرزهاي خود را براي امدادرساني به مردم مظلوم غزه باز كنند.
وحيدي با بيان اينكه يك تغيير اساسي در معادلات منطقه‌اي در حال رخ دادن است، تصريح كرد: درست است كه وقايع اخير در منطقه‌اي به وسعت ۳۵۰ كيلومتر رخ مي‌دهد اما تحولات عميق فرهنگي را شكل داده است.
وي خاطرنشان كرد: اين تحول عميق در حال شكل گرفتن است و محدود به آن سرزمين نيست. تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي در دانشگاه‌هاي مهمي چون هاروارد و آكسفورد يكي از جلوه‌هاي اين تحول است.
وزير كشور با يادآوري بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اينكه شكست رژيم خبيث شيطاني، جبران‌پذير و ترميم‌پذير نيست، اظهار كرد: فلسطين هميشه براي جمهوري اسلامي در اولويت بوده است و امروزه هم از اهميت بالاتري برخوردار است.
وحيدي پيگيري كار در حوزه حقوقي و بين‌المللي را بسيار مهم دانست و گفت: نبايد گذاشت اين مظلوميت از جلوي وجدان بشري دور شود.
وي آگاه ساختن افكار عمومي جهاني نسبت به جنايات صهيونيستي را ديگر موضوعي دانست كه فعالان حوزه فلسطين بايد به آن بپردازند و در اين زمينه اقدامات رسانه‌اي را مهم دانست.
وزير كشور از تلاش‌هاي زنان و بانوان ايراني در اين مساله هم قدرداني كرد و گفت خواهران ما در اين مساله بسيار خوب، اقدام كرده‌اند و پيشرو بوده‌اند.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد به حق خون‌هاي ريخته شده كودكان و زنان مظلوم غزه، هرچه سريعتر شاهد فروپاشي رژيم منحوس صهيونيستي، حامي آن يعني رژيم امريكا و استكبار جهاني باشيم.
    صهيونيست‌ها به هيچ‌ يك از اهدافشان
در غزه نمي‌رسند
همچنين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: رژيم صهيونيستي به هيچ يك از اهداف خود در غزه نخواهد رسيد و دخالت و حمايت امريكا و غربي‌ها از جنايات رژيم كودك‌كش صهيونيستي شرايط امنيتي منطقه را پيچيده‌تر كرده است.
امير محمدرضا آشتياني در ديدار «حجابي كرلانگيچ» سفير تركيه با وي در ستاد وزارت دفاع با تأكيد بر اشتراكات فرهنگي، تاريخي و تمدني ايران و تركيه، گفت: از گسترش همكاري‌هاي دفاعي و نظامي دوجانبه استقبال مي‌كنيم. تقويت همكاري دو كشور براي همه منطقه و جهان اسلام مفيد و هماهنگي در اتخاذ مواضع در زمينه مسائل مهم منطقه و بين‌المللي لازم است.
وزير دفاع با اشاره به حوادث منطقه و بمباران‌ مناطق مسكوني در غزه از سوي صهيونيست‌ها اظهار كرد: مساله اول جهان اسلام و همه دنيا موضوع فلسطين است؛ به‌طور قطع، رژيم صهيونيستي به هيچ يك از اهداف خود در غزه نخواهد رسيد و دخالت و حمايت امريكا و غربي‌ها از جنايات رژيم كودك‌كش صهيونيستي نيز شرايط امنيتي منطقه را پيچيده‌تر كرده است.
وزير دفاع با بيان اينكه عمليات رزمندگان و مقاومت فلسطين برآمده از توانمندي‌هاي بومي و روحيه مقاومت آنان و بازتابي از چند دهه فشار تحريم و تحقير بوده است، گفت: عمليات توفان الاقصي به عنوان يك عمليات كاملا فلسطيني موفق، با دستاوردهاي بزرگ آن، به خوبي پوشالي بودن قدرت رژيم صهيونيسيت را عيان كرد.
آشتياني با تأكيد بر اقدامات عملي مانند تحريم‌هاي اقتصادي و توقف صادرات انرژي و سوخت، تحريم‌هاي هوايي و بسياري از اقدامات ديگر توسط دولت‌هاي اسلامي عليه رژيم صهيونيستي گفت: قطعاً لازم است اين كشورها به ويژه كشورهاي مهم منطقه به عنوان وظيفه شرعي و انساني در اين خصوص قاطعانه‌تر و هماهنگ‌تر موضعگيري و اقدام كنند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تحولات قفقاز گفت: ثبات و امنيت در مناطق پيراموني ما نظير منطقه غرب آسيا (خاورميانه)، آسياي مركزي و قفقاز داراي اهميت اساسي براي دو ايران و تركيه است و تجربه نشان داده، همكاري و رايزني دو كشور مي‌تواند منجر به توازن، تعادل و ثبات در منطقه شود.
آشتياني با بيان اينكه سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران، حفظ يكپارچگي و تماميت ارضي همه كشورهاي منطقه است تأكيد كرد: حاكميت سياسي كشورهاي منطقه بايد محترم شمرده شود و به‌طور قطع مشاركت ايران و تركيه مي‌تواند در ايجاد ثبات و امنيت منطقه و مقابله با اقدامات تجزيه طلبانه مفيد و موثر باشد.
وزير دفاع تصريح كرد: به جد معتقديم تغيير مرزهاي تاريخي و ژئوپلتيك در منطقه امري آسيب‌زا و مخرب براي امنيت منطقه خواهد بود.

ارسال نظر