کلاهبردار حرفه‌ای با وعده ویزای تحصیلی ترکیه طعمه‌هایش را فریب داد

۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۱۸:۴۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۰۴۵۰
کلاهبردار حرفه‌ای با وعده ویزای تحصیلی ترکیه طعمه‌هایش را فریب داد

مردی که با وعده اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه طعمه‌های خود را فریب داده و از آنان مبالغ هنگفتی دریافت کرده بود بعد از دستگیری اعتراف کرد بیش از ۳۰ نفر فریب او را خورده‌اند.

مردی که با وعده ویزای تحصیلی کشور ترکیه طعمه‌های خود را فریب داده و از آنان مبالغ هنگفتی دریافت کرده بود دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی، در پی دریافت خبر یک فقره کلاهبرداری از فردی در سطح شهر تهران رسیدگی به این پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان در گام نخست با تحقیق از مالباخته دریافتند شرکت موردنظر در راستای اخذ ویزای تحصیلی برای کشور ترکیه فعالیت دارد و با سوءاستفاده از فرد متقاضی از وی مبلغی را دریافت کرده و سپس جواب تماس متقاضی را نداده است.

کارآگاهان دریافتند  این شرکت علاوه بر این پرونده سابقه چند فقره کلاهبرداری دیگر را در کارنامه دارد. کارآگاهان طی تحقیقات گسترده از شرکت مذکور متوجه شدند فردی در این زمینه مشغول است که گاهی به سرکار می‌آید و سریع هم خارج می‌شود.

کارآگاهان پس از شناسایی هویت متهم متوجه شدند که وی سابقه‌دار است. آنها در گام بعدی با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم و بهره گیری از روش‌های میدانی و اطلاعاتی متهم را در یکی از پارکینگ‌های این شرکت دستگیر کردند و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه با وجود ارائه مستندات از سوی کارآگاهان، ناگزیر لب به اعتراف گشود و در ادامه به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به شیوه گرفتن پول در ازای ویزای تحصیلی برای کشور ترکیه اعتراف کرد.

ارسال نظر